عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پخش اعلام کرد

دستور ویژه وزیر نفت برای ورود بخش خصوصی به صادرات فراورده‌های نفتی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به دستور وزیر نفت مبنی بر واگذاری، عرضه، توزیع و حتی فرآیند صادرات فرآورده‌های نفتی به بخش خصوصی واجد شرایط گفت: بر اساس این استراتژی دولت صرفاً نقش نظارتی و حاکمیتی دارد.

دستور ویژه وزیر نفت برای ورود بخش خصوصی به صادرات فراورده‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، منصور ریاحی صبح امروز در همایش بین المللی صنعت CNG با اشاره به سیاست های اتخاذ شده در توسعه صنعت CNG و فرآورده های نفتی ایران گفت: در شرایط فعلی، توسعه صنعت CNG در ایران با چالش ها و مشکلات جدیدی روبرو شده است و سیاست دولت تهیه یک نقشه راه به منظور افزایش مشارکت بخش خصوصی در این صنعت است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه دوره تصدی‌گری دولت در صنعت CNG به پایان رسیده و هم اکنون زمان ورود حداکثری بخش خصوصی و بازار در این صنعت استراتژیک است، تصریح کرد: یکی از سیاست های جدید برای توسعه صنعت CNG کاهش فضای انحصاری و ایجاد بازاری رقابتی با کاهش تصدی گری دولت و افزایش مشارکت بخش خصوصی در صنعت CNG است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون صنعت CNG دوره بلوغ رو به افول خود را پشت سر می گذارد و توسعه این صنعت پاک با تهدیدهای متعددی همراه شده است،تاکید کرد: یکی از تهدیدهای پیش روی توسعه صنعت CNG در کشور، متنوع سازی سبد سوخت خودروها است به طوری که هم اکنون سیاست های متعددی برای افزایش سهم LPG و LNG در کنار CNG در سبد سوخت مطرح است.

    ریاحی با اشاره به ضرورت ایجاد کنسرسیوم های بخش خصوصی به منظور افزایش مشارکت در صنعت CNG کشور یادآور شد: علاوه بر ایجاد کنسرسیوم، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم به نمایندگی از دولت طرح برندسازی در صنعت CNG را آغاز کرده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه با اشاره به ضرورت تغییرات اساسی ساختاری در بدنه دولت و به ویژه شرکت پخش فرآورده های نفتی برای ورود بخش خصوصی به یک فضای رقابتی کسب و کار، سوخت و فرآورده های نفتی، تبیین کرد: هم اکنون همزمان با آغاز تغییرات ساختاری، تحولات اساسی به منظور اعمال تغییرات در ماموریت، اهداف و فرآیندها، استراتژی ها و خطوط تجاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کلید خورده است.

    وی با بیان اینکه هدف از اعمال تغییر ساختارهای مرحله به مرحله در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور ایجاد یک فضای رقابتی در حوزه تامین، توزیع و فروش فرآورده های نفتی است، تاکید کرد: یکی از برنامه های در دست اجرا، واگذاری فرآیند صادرات فرآورده های نفتی به بخش خصوصی است.

    این مقام مسئول با اشاره به دستورات وزیر نفت مبنی بر واگذاری، عرضه، توزیع و حتی فرآیند صادرات فرآورده های نفتی به بخش خصوصی واجد شرایط گفت: بر اساس این استراتژی دولت صرفاً نقش نظارتی و حاکمیتی دارد و پس از انتقال فرآورده های نفتی و ذخیره سازی آن در انبارهای نفت، فرآیند صادرات فرآورده های مختلف نفتی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

    این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین از اجرای طرح های CNG برای گازرسانی به بیش از 2.5 میلیون خانوار روستایی خبر داد و افزود: علاوه بر این، توسعه سهم CNG در ناوگان اتوبوسرانی و ریلی کشور از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

    ریاحی با اشاره به اجرای پروژه های گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع سیستان و بلوچستان با استفاده از روش CNG خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به منظور حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی،  باید با ایجاد کنسرسیوم ها، سرمایه گذاری های مشترکی را با هدف انتقال فناوری تحت لیسانس در دستور کار خود قرار دهد.

    برچسب ها