عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

روند آرام بازار سکه و دلار

عصر بازار- دیروز بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران شاهد نوسان زیادی نبود به طوریکه بازیگران با روند آرام بهای ارز و افت نسبی اونس مواجه شدند.

روند آرام بازار سکه و دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب در روز کم‌نوسان دلار و سکه در بازار نقدی و آتی روند رو به پایینی را تجربه کردند، اما این در شرایطی است که سکه تمام با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 137 هزار تومان رسید.

    روز دوشنبه، دامنه نوسانات دلار کاهش یافت تا آرام‌ترین روز این ارز در 6 روز کاری گذشته به ثبت برسد این در شرایطی است که بهای  اونس به پایین ترین سطح در 10 ماه اخیر رسیده بود.

    به این ترتیب طی معاملات این روز هر پنج سررسید بازار آتی روند با روند کاهشی رو به رو شد.

    بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با کاهش 0.28درصدی به قیمت یک میلیون 138 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 152 هزار تومان معامله شد و 0.27 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0.18 درصدی با نرخ یک میلیون و 169 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 184 هزار تومان معامله شد و افت 0.27درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0.26درصدی با قیمت یک میلیون و 202 هزار تومان معامله شد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز دوشنبه به رقم 8 هزار و 549 قرارداد و ارزش آن به یک هزار و 19 میلیارد ریال رسید

    روند متفاوت بهای سکه در بازار نقدی

    بر این اساس در روز کم‌نوسان دلار، سکه نیز روند متغیری را شاهد بود، به طوری که سکه تمام تنها با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 137 هزار تومان رسید، این در شرایطی است که در همین بازار نیم سکه نیز 2 هزار تومان از ارزشش کاسته شد و به 596 هزار تومان رسید. ربع سکه 314 هزار تومان عرضه شد که افت 4 هزار تومانی را شاهد بود و در نهایت سکه گرمی بدون نوسان 192 هزار تومان قیمت خورد.

    در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 22 سکه به ارزش 249 میلیون ریال رسید

    برچسب ها