عصر خودرو

عربستان قیمت نفت خود در آسیا را به پایین ترین رقم ۴ ماه اخیر رساند

عصر بازار- عربستان در ادامه استراتژی خود برای حفظ سهمش از بازار آسیاقیمت نفت سبک خود در ماه ژانویه را برای مشتریان آسیایی اش به پایین ترین رقم در ۴ ماه گذشته رساند.

عربستان قیمت نفت خود در آسیا را به پایین ترین رقم ۴ ماه اخیر رساند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عربستان در ادامه استراتژی خود برای حفظ سهمش از بازار آسیاقیمت نفت سبک خود در ماه ژانویه را برای مشتریان آسیایی اش به پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته رساند.
    این کاهش قیمت به منظور حصول اطمینان از این مسئله است که شرکت سعودی آرامکو حتی پس از توافق اوپک و روسیه برای کاهش تولید همچنان می تواند نفت بیشتری به آسیا بفروشد. با تقویت حضور سایر تولید کنندگان از جمله ایران، روسیه سعودی ها در طی 2 سال گذشته برای حفظ سهم خود از بازار نفت آسیا با دشواری مواجه شده اند.
    شرکت سعودی آرامکو روز سه شنبه اعلام کرد، قیمت نفت سبک عرب خود در بازار آسیا را نسبت به قیمت ماه دسامبر یک دلار و 20 سنت کاهش می دهد و به 75 سنت کمتر از شاخص عمان/دوبی می رساند.
    کاهش 60 سنت تا 1.5 دلاری همه انواع نفت های عربستان در ماه ژانویه در مقایسه با حدود 10 دلار در هر بشکه ای که از افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته عاید این کشور می شود چندان قابل توجه نیست. پس از توافق هفته گذشته اوپک و روسیه برای کاهش تولید نفت، قیمت نفت به حدود 54 دلار رسیده است.
    یک تاجر نفتی در آسیا گفت: «در آستانه کاهش تولید اوپک، تولید کنندگان دارند با حداکثر توان تولید می کنند بنابراین باید قیمت هایی پیشنهاد کنند که بتوانند نفتشان را بفروشند.»
    بر اساس آمارهای رسمی وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور در ماه نوامبر به بالاترین رقم خود رسیده است. تحقیق جدید رویترز نیز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه نوامبر رکورد شکسته است.
    قبل از توافق اوپک، شرکت آرامکو موافقت کرده بود که برای تامین سوخت مورد نیاز برخی مشتریان آسیایی اش در فصل زمستان، نفت بیشتری به آنها عرضه کند.

    برچسب ها