عصر خودرو

برای توسعه سه میدان نفتی؛

ایران-تایلند تفاهم نفتی امضا کردند

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت تایلند، تفاهم‎نامه همکاری مشترکی برای مطالعه توسعه سه میدان نفتی چنگوله، دالپری و بلال امضا کردند.

ایران-تایلند تفاهم نفتی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی نفت، تفاهم‌نامه همکاری میان غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و «پراپات سوپون‌پونگ‌پیپات» معاون اجرایی شرکت ملی نفت تایلند (PTTEP) امروز امضا شد.

    بر اساس توافق انجام گرفته بین شرکت نفت ایران و تایلند، مطالعات توسعه سه میدان نفتی چنگوله، بلال و دالپری به این شرکت تایلندی واگذار شده است.

    غلامرضا منوچهری، در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: مطالعه این میدان‌ها به شرکت‌های دیگری نیز سپرده شده است و شرکت ملی نفت تایلند هم، ٦ ماه فرصت دارد تا نتایج مطالعات خود و طرح‌های پیشنهادی را برای توسعه این سه میدان، به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد.

    این مقام مسئول با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی و طولانی مدت بودن دوره عملیاتی در این قراردادها، افزود: پیش نویس قرارداد نیز در اختیار شرکت PTTEP قرار خواهد گرفت.

    معاون شرکت ملی نفت تاکید کرد: این شرکت تایلندی باید از همه توان کارشناسی خود برای مطالعه میدان‌های یاد شده استفاده کند.

    وی، به سابقه فعالیت‌های شرکت PTTEP اشاره کرد و گفت: این شرکت در ١٤ نقطه جهان فعالیت می‌کند و سال‌ها پیش در حوزه‌های اکتشاف،  با ایران نیز همکاری داشته است.

    «پراپات سوپون‌پونگ‌پیپات»، معاون اجرایی شرکت ملی نفت تایلند هم یادآور شد: این تفاهم‌نامه به مشارکت راهبردی و بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران منتهی خواهد شد.

    این مقام تایندی، افزود: همه توان خود را در مطالعه این میدان‌ها به‌کار می گیریم و بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود این تفاهم‌نامه حداقل در یکی از میدان‌ها به امضای قرارداد بینجامد.

    برچسب ها