عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

بورس کالای ایران به مرجعیت قیمتی در منطقه تبدیل خواهد شد

عصر بازار- هیچ مکانیسمی در کشور بهتر از بورس کالا نمی تواند براساس عرضه و تقاضا، قیمت کالاها را کشف کند و در دنیا نیز پس از سال ها تحقیق و تجربه اثبات شده است که تنها بازاری که به رقابت کامل نزدیک تر است، بورس ها هستند.

بورس کالای ایران به مرجعیت قیمتی در منطقه تبدیل خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در حاشیه بیستمین دوره مجمع عمومی گروه سپرده گذاری های مرکزی آسیا و اقیانوسیه که در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرد به توسعه فعالیت های بین المللی بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران بهترین مرجع برای قیمت گذاری کالاها در کشور است و در آینده ای نزدیک با تمرکز این بورس بر صادرات محصولات، به مرجع قیمت های منطقه تبدیل خواهد شد.

    شاپور محمدی افزود: هیچ مکانیسمی در کشور بهتر از بورس کالا نمی تواند براساس عرضه و تقاضا، قیمت کالاها را کشف کند و در دنیا نیز پس از سال ها تحقیق و تجربه اثبات شده است که تنها بازاری که به رقابت کامل نزدیک تر است، بورس ها هستند.

    محمدی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا هیح ادعایی نشده که بازاری شفاف تر از بورس های کالایی می تواند به شفافیت معاملات و رشد سطح رقابت پذیری در دادوستد کالاها منجر شود که با این تفاسیر باید زمینه های تقویت بورس کالا در ایران را نیز مهیا کنیم.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: بورس کالا با برنامه های توسعه بین المللی که در دستور کار دارد به زودی به عنوان مرجع قیمتی در منطقه و بازارهای بین المللی شناخته خواهد شد.

    برچسب ها