عصر خودرو

همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما

عصر بازار- دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از آغاز همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما در آینده نزدیک خبر داد.

همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از آغاز همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما در آینده نزدیک خبر داد.

    منوچهر منطقی با اشاره به همکاری ایران و ایرباس برای ساخت قطعات، گفت: به زودی همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما را آغاز می‌کنیم.

    وی افزود: قطعه‌سازان مهم‌ترین حلقه در زنجیره ساخت هواپیما هستند و برای تولید هواپیما باید سه گروه فعال باشند که یک گروه که مهم‌ترین قسمت در پروسه ساخت هواپیما محسوب می‌شوند، قطعه‌سازان هستند.

    به گفته منطقی، مذاکرات با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای ساخت قطعات با مشارکت ایران انجام شده و همکاری صنایع هوایی با ایرباس برای ساخت قطعه به زودی آغاز می‌شود.

    دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی با تاکید بر اینکه اگر سهم طراحی هواپیما از پروسه تولید، 30  درصد باشد، 70 درصد مابقی مربوط به ساخت قطعات و انجام تست است، خاطرنشان کرد: در نهایت می‌توان گفت چیزی حدود 40 درصد از وزن پروسه ساخت هواپیما بر روی تولید قطعات است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر کار ساخت قطعات هواپیما در ایران شروع شده است.

    منطقی همچنین با اشاره به پروژه ناموفق ساخت هواپیمای مسافری ایران 140 که مونتاژ هواپیماهای آنتوف 140 بود و چند فروند از این تایپ هواپیما سقوط کردند، اظهار کرد: هواپیمای ایران 140 منهای یک هدف خود که در بخش مسافری موفق نبود، در تحقق سایر اهداف به طور نسبی موفق عمل کرد.

    بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی تصریح کرد: چندین هدف از ساخت هواپیمای ایران 140 تعقیب می‌شد که تنها یک هدف از ایران 140 دستیابی به فناوری ساخت هواپیمای مسافری بوده است. اهداف دیگری نیز از ساخت ایران 140 دنبال می‌شد، برای مثال این که از آن به عنوان هواپیماهای گشت دریایی استفاده کنیم. این هواپیما در بخش مسافری موفق نبود، اما در سایر اهداف روند خوبی را طی کرد.

    برچسب ها