عصر خودرو

افزایش ناگهانی قیمت ورق فولادی

عصر بازار- قیمت‌های ورق فولادی در بورس کالا نشان می‌دهد که این محصول ۱۵ درصد رشد را در یک روز تجربه کرده است.

افزایش ناگهانی قیمت ورق فولادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ورق فولادی به عنوان خوراک صنایع‌ای همچون لوله و پروفیل مورد استفاده است که از ابتدای سال تا امروز قیمت آن از 1300 تومان به حدود 2000 تومان رسیده است.

    این رشد در حالی اتفاق می‌افتد که امروز بورس کالا رشد 15 درصدی قیمت ورق فولادی که معادل 262 تومان در هر کیلوگرم است را تجربه کرده که این افزایش ناگهانی نارضایتی صنایع مصرف‌کننده این محصول را در بر داشته است.

    این تحولات در بازار ورق در حالی رخ می‌دهد که پیش از این نیز منازعاتی میان فولادسازان و تولیدکنندگان لوله و پروفیل در خصوص تامین خوراک صنایع پروفیل وجود داشت که در آخرین خبری که در این خصوص منتشر شد مهدی کرباسیان – رییس هیات عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) – از ورود وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل این مورد خبر داد.

    کرباسیان در این باره گفته است اطلاعاتی که من دارم حاکی از این است که در جلسه‌ای که با حضور وزیر بود فولاد مبارکه ملزم شد که خوراک سازندگان لوله و پروفیل را تامین کند در حالی که فولاد مبارکه تا پیش از این ملزم به تامین مقدار مشخصی است. ورق فولادی تولیدکنندگان پروفیل بود که با دلایلی که مطرح شد از تحویل همه مقدار تعهد شده خودداری می کرد.

    با این وجود باید منتظر واکنش بازار به این افزایش قیمت 15 درصدی ورق‌های فولادی بود و دید که آیا این اتفاق واکنش‌های صنایع پایین‌دستی را در بر خواهد داشت یا خیر.

    برچسب ها