عصر خودرو

رویترز:

نرخ برابری یورو دربرابردلار به کمترین سطح در۲۰ ماه گذشته رسید

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس نوشت، پس از آنکه نخست وزیر ایتالیا گفت در صورت شکست در اصلاح قانون اساسی استعفا خواهد کرد، نرخ برابری یورو صبح روز دوشنبه(امروز) به کمترین سطح آن در ۲۰ ماه گذشته رسید.

نرخ برابری یورو دربرابردلار به کمترین سطح در۲۰ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این اقدام می تواند تعادل سیستم لرزان بانکی ایتالیا را بهم بزند و بخش بانکی این کشور را دچار آشفتگی کند.

    به نوشته رویترز، شکست متئو رنتزی سبب بوجود آمدن مشکلات جدی برای منطقه یورو خواهد شد، منطقه ای که هنوز از شوک رای مردم به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن (خرداد-تیر) بیرون نیامده است. تحلیلگران، قوت گرفتن خشم عمومی در اروپا نسبت به سیستم حاکم را در رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موثر می دانند و نگرانند در همه پرسی های پیش رو در اروپا نیز این خشم عمومی، یک سونامی پوپولیسم در سراسر اروپا به راه بیندازد.

    نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا صبح امروز 1.4 درصد کاهش پیدا کرد و هر یورو با 1.05 دلار برابر شد. این شدیدترین کاهش نرخ برابری یورو در مقابل دلار از ماه ژوئن است.

    نرخ برابری یورو همچنین در مقابل ین ژاپن نیز 2.1 درصد کاهش یافت و هر یورو معادل 118.71 ین شد اما سپس بار دیگر افزایش پیدا کرد و هر یورو در مقابل 119.85 ین خرید و فروش شد.

    برچسب ها