عصر خودرو

عرضه بلوک «ذوب» توسط خصوصی‌سازی در بازار فرابورس ایران

عصر بازار- سازمان خصوصی‌سازی بخشی از سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان را که مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی است، ۲۹ آذرماه به‌طور یکجا و شرایطی در بازار دوم فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

عرضه بلوک «ذوب» توسط خصوصی‌سازی در بازار فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فرابورس ایران، عرضه عمده سهام مدیریتی ذوب‌آهن شامل بیش از یک میلیارد و 317 میلیون سهم این شرکت معادل 16.75 درصد از سهام «ذوب» است که با قیمت پایه هر سهم 2 هزار و 749 ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد و از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه می‌شود.

    از سوی دیگر قیمت پایه این بلوک بیش از سه هزار و 622 میلیارد ریال است و سپرده حضور در این رقایت حدود سه درصد از قیمت پایه کل را شامل می‌شود که به‌صورت نقد، یا 25 درصد نقد و مابقی اقساط دو ساله با نرخ 14 درصد در بازار دوم فرابورس ایران فروخته می‌شود.

    لازم به ذکر است نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان مهرماه سال 90 در گروه فلزات اساسی در بازار دوم فرابورس درج و معاملات سهام آن از تاریخ 19 بهمن ماه همان سال آغاز شد. تاکنون چندین بار سازمان خصوصی‌سازی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی درصدی از سهام این شرکت را در معرض فروش گذاشته است.

    برچسب ها