عصر خودرو

ونزوئلا برای کاهش مشکلات تورم اسکناس درشت چاپ می‌کند

عصر بازار- بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد، برای کاستن از مشکلات ناشی از وقوع بالاترین نرخ تورم جهان در این کشور از اواسط ماه دسامبر ۶ اسکناس و ۳ سکه جدید وارد چرخه پولی خواهد کرد.

ونزوئلا برای کاهش مشکلات تورم اسکناس درشت چاپ می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد، برای کاستن از مشکلات ناشی از وقوع بالاترین نرخ تورم جهان در این کشور از اواسط ماه دسامبر 6 اسکناس و 3 سکه جدید وارد چرخه پولی  خواهد کرد.

    در حال حاضر ارزش برابری درشت ترین اسکناس ونزوئلا در بازار سیاه معادل تنها 2 سنت آمریکاست. این بدان معناست که انجام معاملات به صورت نقدی در ونزوئلا بسیار دشوار شده است.
    بولیوار، واحد پول ونزوئلا شدیدترین افت ارزش ماهانه در تاریخ خود را تجربه کرده و ارزش آن در برابر دلار در بازار سیاه از اوایل ماه نوامبر تاکنون 60 درصد کاهش یافته است. ونزوئلا با بحران اقتصادی جدی مواجه است که میلیون ها گرسنه برجای گذاشته و موجب بروز بحران در بخش پزشکی این کشور شده است.
    درشت ترین اسکناس جدیدی که قرار است چاپ شود، اسکناس 20 هزار بولیواری خواهد بود که در بازار آزاد کمتر از 5 دلار آمریکا ارزش خواهد داشت. همچنین قرار است اسکناس های 10، 5، 2 و یک هزار و 500 بولیواری و 3 سکه با ارزش های کمتر ضرب شود.
    بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد: «این اقدام سیستم پرداخت ها را کارآمدتر خواهد کرد و موجب تسهیل معاملات تجاری و کاهش هزینه های تولید، جایگزینی و انتقال پول خواهد شد... که به نفع سیستم بانکی، مبادلات تاجری و مردم کشور است.»
    در حال حاضر پرداخت صورت حساب رستوران در ونزوئلا به صورت نقدی و بدون استفاده از کارت اعتباری نیازمند داشتن یک گونی پول نقد است. در ماه های اخیر حتی گرفتن پول نقد از خودپردازها نیز با دشواری مواجه شده است.
    نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، عامل وقوع بحران اقتصادی در کشورش را «جنگ اقتصادی» ای می داند که توسط مخالفان داخلی وی و با کمک واشنگتن به راه افتاده است. بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول، قیمت ها در ونزوئلا در سال آینده بیش از 2000 درصد افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها