عصر خودرو

فرماندار اوکلاهاما:

«طرح کاهش تولید نفت» استقلال انرژی آمریکا را تضمین می‌کند

عصر بازار- فرماندار ایالات اوکلاهامای آمریکا می‌گوید: توافق اوپک برای کاهش تولید نفت خبر خوشحال‌کننده‌ای برای تولیدکنندگان نفت شیل است و مسیر را برای استقلال انرژی آمریکا راحت می‌کند.

«طرح کاهش تولید نفت» استقلال انرژی آمریکا را تضمین می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ماری فالین فرماندار ایالت اوکلاهاما آمریکا بعد از توافق اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است این خبر که اوپک بالاخره برای نخستین بار از سال 2008 به توافقی برای کاهش تولید نفت دست پیدا کرده است برای ما در ایالت اوکلاهاما خوشایند است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

    تولیدکنندگان گاز و نفت ما و هزاران آمریکایی که در این زمینه کار می‌کنند در طول مشکلاتی که برای بخش نفت وجود داشت کار بزرگی انجام دادند. به لطف این کارهای سخت آنها،نوآوری‌ها و ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد کردند ،اکنون آمریکا در موقعیتی است  که می‌تواند با تولیدکنندگان دیگر رقابت کند و بازار انرژی جهانی را در دست بگیرد. برای اقتصاد و امنیت ملی کشور ما باید این مسیر را برای رسیدن به استقلال در انرژی ادامه دهد.

    عربستان سعودی دو سال استراتژی کاهش قیمت نفت را ادامه داد تا به خیال خودش تولیدکنندگان نفت شیل را به حاشیه براند چرا که قیمت تمام شده نفت شیل بالا بود و از نظر سعودی‌ها کاهش قیمت می‌توانست استخراج این نفت را متوقف کند و بازار نفت را در دست بگیرد. اما در این مدت با نوآوری‌های جدیدی که تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا ایجاد کردند توانستند قیمت تمام شده را کاهش دهند و حتی نفت 40 دلار هم برای تولید آنها به صرفه شد.

    بعد از دو سال اجرای سیاست غلط کاهش قیمت نفت، عربستان مجبور شد وزیر کهنه کار خود علی النعیمی را که 13 سال صدارت این وزارتخانه را به عهده داشت کنار بگذارد و خالد الفلیح را به این سمت منصوب کند، برنامه الفلیح برای افزایش قیمت نفت بود. چرا که طی این دو سال این سیاست غلط فشار اقتصادی زیادی را بر عربستان وارد کرده بود. کسری بودجه 140 میلیارد دلاری و حراج گذاشتن بزرگترین شرکت نفتی این کشور و نیز مجبور به حذف یارانه‌ حامل‌های انرژی و عدم توانایی در پرداخت چندین ماهه حقوق کارمندان و اخراج کارگران خارجی از جمله فشارهایی بود که بر عربستان وارد شد.

    بنابراین با حمایت عربستان از طرح کاهش تولید نفت به منظور افزایش قیمت بالاخره این توافق در 30نوامبر در وین اتریش به نتیجه رسید و بلافاصله قیمت نفت را 10 درصد افزایش داد که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این افزایش تا رسیدن به بشکه‌ای 60 دلار یا حتی بالاتر ادامه خواهد داشت.

    به هر روی تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا خبر افزایش قیمت نفت را مسرت‌بخش می‌دانند چرا که فروش نفت شیل به قیمت بیش از 50 دلار برای آنها کاملا شرایط بهتری را رقم خواهد زد.

    گزارش‌ها حاکی است حتی از زمانی که اوپکی‌ها به توافق رسیده‌اند، سیر صعودی افزایش دکل‌های نفتی در آمریکا بیشتر شده است.

    برچسب ها