عصر خودرو

رشد ۱۴ درصدی بودجه هزینه‌ای گمرک برای سال آینده

عصر بازار- مجموع بودجه گمرک جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ حدود ۶۸۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

رشد ۱۴ درصدی بودجه هزینه‌ای گمرک برای سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی – رئیس جمهوری – روز گذشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده را تقدیم مجلس کرد که از این پس مجلس با بررسی جزئیات این لایحه به تصویب آن می‌پردازد.

    گمرک جمهوری اسلامی ایران یکی از سازمان‌هایی است که بخش عمده‌ای از درآمد واردات کالا را تحت عنوان حقوق ورودی کالاها جذب می‌کند، اما در کنار این موضوع که بخشی از درآمدهای دولت را به خود اختصاص می‌دهد، بودجه‌ای در قالب بودجه عمومی و اختصاصی برای رسیدگی به امور این سازمان از سوی دولت برای گمرک پیش‌بینی می‌شود.

    بر اساس لایحه بودجه سال 1396، مجموع بودجه گمرک جمهوری اسلامی ایران که در ذیل وزارت امور اقتصادی و دارایی اما با ردیف بودجه‌ای مستقل آمده است، 683 میلیارد و 88 میلیون و 100 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

    این لایحه نشان می‌دهد که عملکرد بودجه هزینه‌ای گمرک در سال 1394 برابر 230 میلیارد و 77 میلیون و 600 هزار تومان بوده است که در سال جاری بودجه 277 میلیارد و 32 میلیون و 500 تومانی برای این سازمان به تصویب رسیده است.

    بر همین پایه دولت پیش‌بینی کرده است که بودجه هزینه‌ای گمرک برای سال آینده با 14 درصد رشد به 317 میلیارد و 594 میلیون و 800 هزار تومان برسد که البته این موضوع نیازمند بررسی و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

    در پیش‌بینی این بودجه هزینه‌ای برای گمرک ایران، 259 میلیارد و 730 میلیون و 300 هزار تومان برای پرداخت حقوق و مزایای و 55 میلیارد و 316 میلیون و 500 تومان نیز جهت سایر مصارف هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

    همچنین در کنار بودجه هزینه‌ای پیش‌بینی شده برای گمرک ایران، 338 میلیارد و 150 میلیون تومان نیز به عنوان بودجه اختصاصی سال 1396 این دستگاه پیشنهاد شده است.

    در ادامه 27 میلیارد و 343 میلیون و 300 هزار تومان نیز در قالب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای گمرک ایران پیشنهاد شده است که در مجموع رقم بودجه پیشنهادی برای گمرک ایران به بیش از 683 میلیارد تومان می‌رسد.

    برچسب ها