عصر خودرو

دبیر انجمن ملی طیور ایران:

اقدامات برای عرضه گسترده مرغ در بورس کالا در حال انجام است

عصر بازار- پیرو نامه ی انجمن ملی طیور به سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر مرغ منجمد از سوی چند شرکت بزرگ تولید کننده در بورس کالای ایران عرضه شده و توسط نهادهای دولتی خریداری می شود که البته حجم آن کم است؛ همچنین به زودی نیز جوجه یک روزه در این بازار عرضه خواهد شد.

اقدامات برای عرضه گسترده مرغ در بورس کالا در حال انجام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سعید اصغری فرد دبیر انجمن ملی طیور ایران در خصوص عرضه گوشت مرغ منجمد در بورس کالای ایران گفت: پیرو نامه‌ای که از سوی انجمن ملی طیور به سازمان برنامه و بودجه در خصوص خریداری مرغ از سوی نهادهای دولتی توسط بورس کالا ارسال شد، در حال حاضر مرغ منجمد در تابلوی بورس کالای ایران عرضه شده و چند شرکت بزرگ تولید کننده مشغول عرضه مرغ منجمد در بورس کالای ایران هستند.

    اصغری فرد ادامه داد: عرضه مرغ منجمد در بورس کالای ایران در حالی صورت می گیرد که به دلیل ناآشنا بودن فعالان صنعت مرغ با مزیت های عرضه در بورس کالا و نیز وجود بازار سنتی قوی، حجم عرضه ها زیاد نیست و باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص صورت بگیرد تا تولید کنندگان این صنعت بتوانند از مزایای عرضه در بورس کالا بهره مند شوند.

    وی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که سازوکارهای سنتی برای مدیریت و قیمت‌گذاری محصولات، دیگر کارایی ندارد و باید از ظرفیت‌های بورس کالا به عنوان بازاری شفاف و ضابطه‌مند استفاده شود.

    دبیر انجمن ملی طیور ایران اظهار کرد: در این راستا تشکل های دست اندرکار از جمله انجمن شرکتهای زنجیره ای گوشت مرغ نیز باید در خصوص مزیت های عرضه در بورس کالا اطلاع رسانی کنند زیرا بازار بورس برای عامه مردم و تولید کنندگان بازار روشنی نیست و تولید کنندگان اطلاعی در خصوص مزایای بورس کالا ندارند و باید فرهنگ سازی مناسب در این خصوص صورت بگیرد.

    به گفته ی اصغری فرد با عرضه مرغ در بورس کالا، نوسانات موجود در بازار سنتی کاهش پیدا کرده و واسطه‌هایی که موجب گرانی نهاده‌ها و محصولات می‌شوند حذف خواهد شد.

    دبیر انجمن ملی طیور ایران همچنین از عرضه جوجه یک روزه در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: در خصوص عرضه جوجه یک روزه مذاکراتی با مسئوولان بورس کالا در حال انجام است تا جوجه یک روزه نیز همانند مرغ منجمد در بورس کالا عرضه شود.

    برچسب ها