عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

انعقاد ۱۲هزار قرارداد آتی سکه

حجم معاملات ۳۲درصد رشد کرد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز یکشنبه به رقم ۱۲ هزار و ۶۸۵ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات شنبه گذشته رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۹ هزار و ۵۹۹ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۱۲هزار قرارداد آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، درحالی که بازار ارز دیروز شاهد افزایش نرخ دلار بود، قیمت سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالا با رشد مواجه شد، به طوری که طی معاملات این روز هر پنج سرد رسید بازار آتی روند مثبتی را به ثبت رساندند.

    بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/74 درصدی به قیمت یک میلیون 141 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 155 هزار تومان معامله شد و 0/84 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0/75 درصدی با نرخ یک میلیون و 171 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 187 هزار تومان معامله شد و رشد 0/91 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/73 درصدی با قیمت یک میلیون و 205 هزار تومان معامله شد.

    هم مسیری دلار و سکه در بازار نقدی

    دلار که این روزها شاهد نوسان زیادی بوده دیروز یکشنبه 85 تومان گران شد و تا بهای3950 تومان تقویت گردید، اما در انتهای ساعت کاری بازار روی رقم 3905 تومان متوقف شد تا نسبت به روز شنبه رشد 40 تومانی را ثبت کرده باشد.

    به این ترتیب این رشد بها سبب شد تا بازار طلا و سکه نیز با افزایش مواجه شده و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد 5 هزار تومانی یک میلیون و 136 هزار تومان به فروش برسد. در همین بازار نیم سکه نیز 8 هزار تومان به ارزشش افزوده شد و به 598 هزار تومان رسید. ربع سکه 314 هزار تومان عرضه شد که رشد 4 هزار تومانی را شاهد بود و در نهایت سکه گرمی بدون نوسان 192 هزار تومان قیمت خورد.

    همچنین در بازار تهران نیز طی روز گذشته هر گرم طلای 18 عیار با افزایش قیمتی معادل 400 تومان، 113 هزار و 100 تومان به فروش رسید. هر مثقال طلای 17 عیار هم با صعود 1800 تومانی 490 هزار و 200 تومان معامله شد.

    در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 22 سکه به ارزش 250 میلیون ریال رسید.

    برچسب ها