عصر خودرو

طی تفاهمنامه با بورس کالا معاملات تهاتری با همکاری بانک ملت راه اندازی می شود

عصر بازار- بانک ملت و شرکت بورس کالای ایران با هدف ارائه خدمات به ذینفعان این شرکت، توسعه بازارهای جدید و همچنین استفاده از زیرساخت های بانکی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

طی تفاهمنامه با بورس کالا معاملات تهاتری با همکاری بانک ملت راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر اعتبار، موضوع این تفاهمنامه که به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت و دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالا رسید، همکاری جهت تامین اعتبار خریداران برای راه اندازی بازار خرده فروشی محصولات مورد معامله در بورس مانند محصولات پتروشیمی و فولادی و ...، تلاش برای استفاده از خدمات ارزی بانک برای تسویه ارزی معاملات رینگ صادرات در چارچوب مقررات بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، همکاری جهت تامین اعتبار کوتاه مدت خریداران برای راه اندازی معاملات تهاتری، همکاری در ارائه خدمات مالی به عرضه کنندگان محصولات در بورس مانند تسهیل صدور انواع ضمانتنامه ها و همکاری جهت ارائه خدمات الکترونیک متناسب با فرآیندهای بورس خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، طرفین توافق کردند در مدت یک هفته پس از امضای این تفاهمنامه، نسبت به تشکیل تیم های کاری مشترک برای اجرایی کردن بندهای آن اقدام کنند.

    بر این اساس، اعتبار این تفاهمنامه از تاریخ امضا، به مدت یک سال شمسی و با توافق طرفین برای سال یا سال های بعدی قابل تمدید خواهد بود.

    دکتر هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به تاریخچه همکاری این بانک با بورس کالا از ابتدای راه اندازی تاکنون، اظهار داشت: بانک ملت در تعامل با بازار سرمایه به ویژه بورس کالا، محدودیتی ندارد و آماده است تا از تمامی ظرفیت های خود برای تعمیق بخشیدن به این بازار استفاده کند.

    وی امضای این تفاهمنامه را یک گام بزرگ در جهت نزدیک شدن بازارهای مالی به بازار پول خواند و گفت: بانک ها علاوه بر وظیفه واسطه گری وجوه و تامین مالی، نقش های دیگری نیز می توانند ایفا کنند که امروز بخشی از این ایفای نقش با امضای تفاهمنامه با بورس کالا، جامه عمل می پوشد.

    دکتر اخلاقی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه این تعامل متقابل، بانک ملت بتواند نقش موثرتری در تحرک بخشی به بخش واقعی اقتصاد ایفا کند و به عنوان یک واسطه مالی فعالان بازار سرمایه را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهد و با ایجاد راهکارهایی، آثار بورس کالا را در بخش خرد جامعه پررنگ تر کند.

    وی یادآور شد: امیدواریم با امضای تفاهمنامه مذکور و حضور تمام قد بانک ملت در کنار بورس کالا و ایجاد حلقه های مفقوده، بانک بتواند نقش موثرتری در توسعه بازار سرمایه کشور بازی کند و در تعاملی دوسویه و  مشارکت در ایجاد ابزارهای جدید، به نقش بورس و به ویژه بورس کالادر اقتصاد کشور عمق بیشتری ببخشد.

    مدیرعامل بانک ملت با اشاره به زیرساخت های قوی الکترونیک این بانک تاکید کرد: در عین حال چنانچه به زیرساخت های جدید برای حمایت از بازار سرمایه نیاز باشد، بانک برای انجام هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه آمادگی خواهد داشت.

    وی از آمادگی بانک ملت برای اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن تفاهمنامه یادشده خبر داد و گفت: بانک آماده است تا بخشی از این اعتبار را به صورت ارزی در اختیار سرمایه گذاران بورس کالا قرار دهد.

    دکتر حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل شرکت بورس کالا هم با بیان این نکته که بانک ملت از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون، خدمات بانکی لازم را در اختیار آن قرار داده است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 70 درصد از تسویه های بورس کالا از سوی بانک ملت انجام می شود و نوآوری ها و تلاش های این بانک بر هیچ کسی پوشیده نیست.

    وی افزود: با توجه به زیرساخت های قوی الکترونیک بانک ملت، طبیعی بود که بورس کالا برای فعالیت در زمینه های جدید مانند معاملات تهاتری نیز بانک ملت را به عنوان بانک عامل خود انتخاب کند.

    مدیرعامل بورس کالا تاکید کرد که با امضای تفاهمنامه با بانک ملت قرار است همکاری طرفین در همه جهات گسترش پیدا کند.

    وی بورس ارز، معاملات طلا، معاملات تهاتری، معاملات آپشن روی طلا و بخش کشاورزی را از جمله زمینه هایی ذکر کرد که بورس کالا می تواند با همکاری بانک ملت، اقدامات موثری را در این زمینه ها انجام دهد.

    برچسب ها