عصر خودرو

در جلسه هیأت وزیران انجام شد؛

گزارش توافق اوپک به هیأت دولت

عصر بازار- در جلسه عصر امروز هیأت دولت، ضمن ارائه گزارشی از اجلاس اخیر اوپک، لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز بررسی و تعدادی از مواد آن تصویب شد.

گزارش توافق اوپک به هیأت دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه عصر امروز هیأت دولت، وزارت نفت گزارشی از اجلاس اخیر اوپک و تأمین خواسته‌های کشورمان در این اجلاس را به هیات وزیران ارائه داد که با قدردانی اعضای دولت از تصمیم اخیر وزیران نفت اوپک و تأکید بر لزوم همکاری تولیدکنندگان نفت غیر اوپک همراه بود.

    سپس وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از بارش برف و سرمای شدید در استان مازندران و خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزان را به استحضار هیات وزیران رساند.

    در ادامه جلسه، هیات وزیران پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» را بررسی و تعدادی از مواد آن را به تصویب رساند.

    لایحه بانک مرکزی به تشریح مواردی از قبیل مأموریت، اهداف، وظایف و اختیارات، پول رایج کشور، دارایی‌ها و اندوخته‌های ذخیره بانک مرکزی، مجمع عمومی، ویژگی‌ها و صلاحیت‌های نصب رییس کل بانک مرکزی، وظایف هیات سیاست‌گذاری، هیات نظارت و وظایف آن، وظایف و اعضای هیات عامل، اعضای هیات نظارت اندوخته اسکناس و وظایف آن، هیات نظار و مقررات عمومی می‌پردازد.

    هیات دولت همچنین با تصویب «برنامه جامع ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری و طرح ویژه ارایه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری» موافقت کرد.

    این برنامه با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه و برخورداری عشایر در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، دانش، سواد، مهارت، بهداشت و درمان، بیمه ها و خدمات حمایتی تهیه و تعیین شده است.

    موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان برای همکاری در زمینه پیشگیری، محدود سازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری، از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

    هیات دولت همچنین در این جلسه، نسبت به تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور، طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور، طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و طرح اصلاح یکی از مواد قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت اعلام نظر و نماینده خود را تعیین کرد.

    برچسب ها