عصر خودرو

پیش بینی قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰

عصر بازار- در چشم‌انداز سیاست‌های نوین آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی شده است که قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ٧٩ دلار برسد.

پیش بینی قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه 2016 میلادی خود دو چشم‌انداز کلی «سیاست‌های کنونی» و «سیاست های نوین» برای آینده بازارهای جهانی نفت ارائه کرده است.

    بر اساس این گزارش، با توجه به این که تقاضا برای نفت در سال 2015 میلادی، روزانه ٩٢ میلیون و 500 هزار بشکه بوده است، در هر دو چشم‌انداز انتظار می‌رود که این میزان افزایش یابد.

    در 30 سال گذشته، تقاضا برای نفت به طور پیوسته رشد داشته و میزان رشد در مجموع حدود ٣٥ میلیون بشکه در روز بوده است.

    در صورت رشد تقاضای نفت با همین روند، انتظار می‌رود تا سال 2040 میلادی، تقاضای روزانه نفت به 120 میلیون بشکه در روز برسد.

    آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که در پیش‌بینی‌های هر دو چشم‌انداز، تقاضا برای سوخت‌های زیست محیطی نزدیک به ٢ برابر افزایش خواهد یافت. با این‌حال، تا زمانی که این برآوردها از جانب دولت‌ها پشتیبانی نشوند، نمی‌توان به آینده و تاثیرگذاری آن‌ها چندان امیدوار بود.

    این آژانس از سوی دیگر هشدار داد در صورتی که اجرای پروژه‌های نفتی جدید برای سومین سال متوالی در سال 2017 میلادی به تأخیر بیفتد، تأمین تقاضا اوایل 2020 میلادی غیرممکن می‌شود و با شوک قیمت روبه‌رو خواهیم شد.

    بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، در چشم‌انداز سیاست‌های کنونی حتی اگر مسئله شوک قیمت وجود نداشته باشد قیمت نفت خام تا سال 2020 به ٨٢ دلار، تا سال2030 میلادی به ١٢٧ دلار، و تا سال 2040 میلادی به 146 دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید.

    این در حالی است که در چشم‌انداز سیاست های نوین، با توجه به وجود مقررات و سیاست‌هایی که منجر به کاهش تقاضای نفت می‌شود، قیمت این کالا تا سال2020 میلادی ٧٩ دلار (٧٥ درصد افزایش)، تا سال2030 میلادی، ١١١ دلار و تا سال 2040 میلادی، ١٢٤ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها