عصر خودرو

وزیر تجارت نیوزیلند:

تدوین نقشه راه و تشکیل کمیته مشترک تجاری با ایران لازم است

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر تجارت نیوزیلند در نشستی مشترک بر لزوم تهیه نقشه راه و تشکیل کمیته مشترک برای توسعه مناسبات تجاری دو کشور تاکید کردند.

تدوین نقشه راه و تشکیل کمیته مشترک تجاری با ایران لازم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "تاد مک کلی" در دیدار با همتای ایرانی خود در تهران پیشنهاد کرد کمیته مشترک تجاری بین دو کشور برای توسعه مناسبات تجاری و صنعتی تشکیل شود.
    وزیر تجارت نیوزیلند تاکید کرد باید همکاری های مشترک در بخش های تحقیق، توسعه و نوآوری نیز گسترش یابد.
    وی بر لزوم تدوین نقشه راه برای تقویت روابط تجاری و صنعتی دو کشور تاکید کرد و گفت: همکاران و نمایندگان بانک ها و بیمه های نیوزیلند با هدف رفع مشکلات این بخش ها به ایران سفر کردند.
    مک کلی به علاقه کشورش برای توسعه روابط با ایران اشاره کرد و گفت: در بخش های کالا و خدمات، پالایشگاهی و صنایع لبنی ظرفیت های مناسبی در نیوزیلند وجود دارد.

    ** تاکید ایران بر رفع موانع بانکی و تقویت روابط با بانک های نیوزیلند
    وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تاکید بر تدوین نقشه راهی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری گفت: روابط دو کشور در بخش تجاری همواره مناسب و رو به جلو بوده است؛ با این وجود باید برای ارتقای سطح مبادلات تجاری و تقویت همکاری برنامه ریزی شود.
    «محمدرضا نعمت زاده» بر لزوم رفع موانع بانکی و تقویت روابط بانک های دو کشور تاکید و تصریح کرد: دیدار و رایزنی های دوجانبه و چند جانبه بانک های نیوزیلندی و ایرانی یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات بانکی و کمک به تقویت مناسبات تجاری است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در بخش تجهیزات نفتی و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، برخی تولیدات لبنی، ارتباطات، پلاستیک و ماشین سازی توانایی های چشمگیری دارد و برای گسترش مناسبات در این بخش ها آماده است.
    وی از تمایل ایران برای سرمایه گذاری مشترک در اجرا طرح ها و انتقال دانش فنی خبر داد و افزود: موقعیت ایران در مرکز منطقه زمینه مناسبی را برای استفاده از بازار 400 میلیون نفری کشورهای همسایه ایجاد کرده است. به همین دلیل بسیاری از کشورها توسعه روابط با کشور ما را خواستارند.
    وزیر تجارت نیوزیلند دوازدهم آذرماه به همراه یک هیات تجاری بلندپایه شامل نمایندگان 18شرکت این کشور وارد تهران شد.
    «تاد مک کلی» پس از ورود به تهران، ایران را شریک قدیمی تجاری نیوزیلند دانست و گفت: برآورد می‌شود حجم روابط تجاری ایران و نیوزیلند به 708 میلیون و 800 هزار دلار در سال برسد.
    وی امروز در دیدار با رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد نیوزیلند بیشترین مراوده تجاری در خاورمیانه را با ایران دارد.
    وزیر تجارت نیوزیلند افزود: در سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به «ولینگتون» (که اول خردادماه امسال صورت گرفت)، ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور تا یک میلیارد دلار برآورد شد که برای رسیدن به این سطح باید روابط تجاری و بانکی دو کشور افزایش یابد و شناخت مناسبی بین بخش های تجاری حاصل شود.
    بررسی ها از آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد ایران در هفت ماهه امسال یک میلیون و 531 هزار و 728 دلار به نیوزیلند صادرات داشت و در همین دوره از این کشور 66 میلیون و 835 هزار و 298 دلار کالا وارد کرد.

    برچسب ها