عصر خودرو

یک اقتصاددان:

درآمد مالیاتی بودجه پیشنهادی قابل دست‌یابی است

عصر بازار- یک اقتصاددان معتقد است: در بودجه پیشنهادی دولت قیمت نفت و درآمدهای مالیاتی منطقی است اما قیمت دلار پایین در نظر گرفته شده است.

درآمد مالیاتی بودجه پیشنهادی قابل دست‌یابی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علی سرزعیم با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت به مجلس که امروز ارائه شد، گفت: قیمت 50 دلاری نفت در هر بشکه که دولت در بودجه پیشنهاد داده، با توجه به توافق اخیر اُپک منطقی است و تنها موردی که می‌تواند بر این مهم اثرگذار باشد، آمدن ترامپ است. به این ترتیب که ترامپ وعده اکتشافات و حفاری بیشتر داده و با این وضع، عرضه نفت در آمریکا افزایش و قیمت جهانی کاهش خواهد داشت.

    این استاد دانشگاه همچنین در مورد نرخ دلار پیشنهادی دولت در بودجه نیز یادآور شد: نرخ دلار 3300 تومان، با اینکه از نرخ این ارز در بودجه سال پیش که حدود 3000 تومان بود، بالاتر است. اما بازهم از قیمت کنونی بازار پایین‌تر است و برای یکسان سازی نرخ ارز باید قیمت دلار بیشتر و در حدود 3700 تومان در نظر گرفته می‌شد.

    به گفته این اقتصاددان، میزان درآمدهای مالیاتی که دولت در نظر گرفته است، قابل دسترسی است و تنها در صورتی که قیمت نفت کاهش داشته باشد، دولت مجبور به افزایش قیمت دلار می‌شود.

    نویسنده کتاب بینش اقتصادی برای همه اضافه کرد: در نهایت دولت باید به یکسان‌سازی نرخ ارز تن بدهد و در مقابل فشارهای پایین نگه داشتن ارز مقاومت کند.

    برچسب ها