عصر خودرو

مدیر بهره‌برداری پالایشگاه فجر جم:

تزریق روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز به خط دوم سراسری

عصر بازار- مدیر بهره‌برداری پالایشگاه فجر جم از تزریق روزانه ۷۵ میلیون مترمکعبی گاز در فصل سرما به خط دوم سراسری خبر داد و گفت: به دلیل بالابودن فشار گاز در خط نمی توان بیشتر گاز به این خط تزریق کرد.

تزریق روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز به خط دوم سراسری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عبدالصمد نجفی در جمع خبرنگاران گفت: پالایشگاه فجر جم از 8 واحد شیرین سازی گاز تشکیل شده که ظرفیت این پالایشگاه در هنگام احداث 80 ملیون مترمکعب بود، اما در سال 76 ظرفیت پالایشگاه به 115 میلیون متر مکعب و در سال 89 به 125 میلیون متر مکعب رسید.

    وی با اشاره به اینکه گاز این پالایشگاه از میدان نار و کنگان تامین می‌شود، ادامه داد: گاز این میدان از 3 خط لوله48 اینچ و 30 اینچ و 24 اینچ تغذیه می شود.

    این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در سال 89 حدود 27 میلیون متر مکعب گاز از فازهای 6و7و8 پارس جنوبی برای شیرین سازی به این مجتمع آمد تصریح کرد: با این شرایط بود که توانستیم تولید گاز از این مجتمع را به 125 میلیون مترمکعب برسانیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 74 میلیون مترمکعب گاز ،شیرین و به خط دوم سراسری (کنگان-قزوین) تزریق می شود.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون دریافت گاز از مخزن پارس جنوبی صفر است ادامه داد: با طرح امکان سنجی می توانیم 50 میلیون متر مکعب گاز را از پارس جنوبی برای شیرین سازی به این پالایشگاه منتقل کنیم.

    وی با اشاره به تولید LPG و پروپان و میعانات گازی در این واحد پالایشی گفت: روزانه 4 هزار مترمکعب میعانات گازی و 200 تن LpG در این واحد تولید و به فروش می رسد.

    برچسب ها