عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر:

توافق اوپک رونق بازار سرمایه را رقم می زند

عصر بازار-به گفته مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر، بازار سرمایه بویژه بازار سهام شرکت های پالایشی در نتیجه توافق اوپک با رشد مواجه شده و پیش بینی می شود همه بازارها از رکود به سمت رونق حرکت کنند.

توافق اوپک رونق بازار سرمایه را رقم می زند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، بهروز زارع گفت:  توافق اوپک نشان داد که میان کشورهای تولیدکنندگان عضو غیرعضو اوپک بر سر کاهش تولید به منظور بهبود قیمت و بازارهای جهانی نفت خام توافق نظر وجود دارد و این انسجام درونی میان کشورهای تولید کننده نفت چشم انداز قیمت را برای طلای سیاه در ماه‎های آینده افزایشی ترسیم می کند.

    وی افزود: بازارهای بین المللی انتظار توافق اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان را برای کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه ای نداشتند و افزایش حدود ٩ درصدی قیمت نفت در یک روز ناشی از شوک توافق اوپک بر بازار بود.

    زارع از افزایش حاشیه سود پالایشگاه‎ها در آینده خبر داد و گفت: با توجه به این‎که حاشیه سود پالایشگاه‎ها ناشی از ما‎به‎تفاوت قیمت نفت و فرآورده های نفتی است، می توان شاهد افزایش درآمد پالایشگاه‎ها در ماه‎های آینده بود.

    وی به داد و ستد سهام شرکت‎های پالایشی در روز شنبه (١٣ آذرماه) اشاره و تصریح کرد: پالایشی‎ها اکنون وضع مطلوبی در بازار سرمایه دارند اما این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، مشخص نیست.

    این کارشناس بازار سرمایه، کل بازار سرمایه را تحت تاثیر فوری توافق اوپک ندانست و افزود: آثار توافق اوپک بر برخی حوزه ها مثل پتروشیمی با تاخیر خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در عین حال از بازگشت رونق به همه بازارها و خارج شدن بازارها از رکود در نتیجه توافق اوپک خبر داد و گفت: به طور معمول افزایش قیمت نفت، رشد و رونق کسب و کار را در همه حوزه‎ها در پی دارد.

    بهروز زارع در عین حال تاکید کرد که قضاوت درباره آثار بلندمدت توافق وین برای کاهش تولید نفت هنوز زود است، زیرا عوامل متعددی بر تعیین قیمت نفت و دیگر بازارها تاثیرگذار هستند.

    برچسب ها