عصر خودرو

بهنام چاوشی اعلام داشت:

حضور نهادهای مالی بین المللی در بازار کشور بدون محدودیت

عصر بازار: بهنام چاوشی در سلسله نشست‌های تحلیل شرایط اقتصادی کشور پس از لغو تحریم‌ها افزود: با تصویب بازار اوراق بهادار از سال ۸۴ به تدریج در سازمان بورس زبان مشترک با سرمایه گذاران خارجی و نهادهای بین المللی به وجود آمده است.

حضور نهادهای مالی بین المللی در بازار کشور بدون محدودیت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار گفت: شورای عالی بورس سه هفته پیش مصوب کرد که از این پس نهادهای مالی خارجی در همه مدل‌ها می‌توانند در بورس و با شرایط برابر با شرکت‌های داخلی و بدون محدودیت شریک شوند.

    وی گفت: ما برای جذب مخاطب و مشتری در تلاش هستیم نهادهای مالی خارجی و بین المللی در بازار ما حضور یابند و خدمات ارائه دهند.

    وی با اشاره به فعالیت 109 شرکت کارگزاری بورس در کشور گفت: ریسک کلاهبرداری از طریق این شرکت‌ها به حداقل و به نزدیک صفر رسیده است و به همین خاطر ریسک پذیری بسیاری پایینی در این زمینه وجود دارد.

    وی یکی از برنامه‌های دیگر بورس برای جذب سرمایه خارجی را شفاف سازی عنوان کرد و گفت: در سایت سازمان اوراق بهادار تمام صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی در دسترس است و مدیران عامل شرکت‌هایی که به این قانون عمل نکنند جریمه مالی خواهند شد

    چاوشی با بیان این که بر اساس قانون نمی‌توانیم اسامی شرکت و مدیران عامل آن‌ها را اعلام کنیم گفت: خیلی وقت‌ها به تخلفات مختلف در بورس رسیدگی شده و حتی به حبس منجر می‌شود اما در انتشار اسامی مجرمان محدودیت قانونی داریم که قرار است اجازه ای گرفته شود تا یکسری احکام علیه برخی متخلفین را بتوانیم اعلام کنیم تامردم ببینند با متخلفان برخورد می‌شود.

    برچسب ها