عصر خودرو

نماد معاملاتی یک شرکت بورسی متوقف می شود

عصر بازار: نماد معاملاتی یک شرکت بورسی تا دقایقی دیگر از سوی ناظر بازار سهام متوقف می شوند.

نماد معاملاتی یک شرکت بورسی متوقف می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بوعلی به منظور برگزاری مجمع فوق العاده سهامداران و تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه طی معاملات امروز بورس تهران از سوی ناظر بازار سهام متوقف خواهد شد.

    شرکت سرمایه گذاری بوعلی مجوز افزایش سرمایه 80 میلیارد تومانی خود از سازمان بورس را دریافت کرده و بنا دارد، این مبلغ را از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران تامین کند.

    در عین حال سازمان بورس عنوان کرده که  مجمع عمومی فوق العاده "وبوعلی"  می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 160 میلیارد تومان به 240 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدت 2 سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید.

    در عین حال شروع پذیره نویسی اوراق حق تقدم سهام جدید سرمایه گذاری بوعلی برای افزایش سرمایه حداکثر تا 60 روز پس از تاریخ این مجوز امکان پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال مجوز افزایش سرمایه و نیاز به أخذ مجوز جدید از سازمان بورس خواهد داشت. سرمایه کنونی "وبوعلی" معادل 80 میلیارد تومان و قیمت پایانی هر سهم آن در تابلوی بورس مبلغ 162 تومان و 7 ریال است.

    بر اساس این گزارش مطابق با دستور العمل معاملات بورس اوراق بهادار تهران  نماد معاملاتی شرکت ها به دلایلی همچون برگزاری مجامع عمومی صاحبان سهام ، برگزاری جلسه هیئت مدیره در خصوص تغییر سرمایه ، سررسید پرداخت سود علی‌الحساب و سررسید نهایی اوراق مشارکت ، تغییر طبقه‌بندی اوراق بهادار از تابلو یا تالاری که در آن فعال است ، عدم رعایت ضوابط اطلاع‌ رسانی مطابق مقررات ، اظهار نظر "مردود" یا "عدم اظهار نظر" حسابرس و بازرس قانونی نسبت به صورتهای مالی یا حساب‌های اوراق بهادار و مظنون شدن به استفاده از اطلاعات‌نهانی یا دستکاری قیمت توسط برخی از افراد در معاملات اوراق بهادار می تواند از سوی ناظر بازار سهام متوقف شود.

    مدت توقف نماد معاملاتی  بر اساس مقررات موجود  برای  برگزاری مجمع و تصمیم گیری در خصوص تغییر سرمایه حداکثر دو روز قبل و حداکثر 5 روز بعد از جلسه است.

    برچسب ها