عصر خودرو

شنبه ۱۳ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۵.۰۹.۱۳ در بازار برق بورس انرژی ۶,۵۸۵ مگاوات برق به ارزش ۴۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژیشیب ملایم و نزولی خود را حفظ و در معاملات امروز کاهش  0.01 درصدی را به ثبت رساند.

    Image

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    Image

    Image

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ در طول یک ماه گذشته قیمت روندی نسبتاً باثبات در محدوده 360,000 ریال را طی کرده و در روزهای اخیر شیبی نزولی و بسیار ملایم به خود گرفته و به زیر 360,000 ریال نفوذ کرده است. 

    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در دقایق پایانی بازار به انجام رسید و عمدتاً معاملات با نزول قیمت همراه بود. بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای میان‌باری و کم‌باری بود که کاهش بیشتری در قیمت را به ثبت رساندند.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی: 

    Image

    Image

     

    بررسی روند نماد 13950921 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950921 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی باثبات در محدوده 360,000 ریال را طی کرده و در انتهای دوره شیبی بسیار ملایم به خود گرفته و به زیر 360,000 ریال نفوذ کرده است. 

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نسبتاً باثبات در محدوده 370,000 ریال داشته است.

    در این نماد تا به امروز 720  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25.08.1395 با 230  مگاوات می‌باشد. 

    Image

    روند نماد 13940921 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    Image

     

     

    برچسب ها