عصر خودرو

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران:

اعطای وام های ارزان قیمت به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری لازم است

عصر بازار- رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: اعطای وام های ارزان قیمت به بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه زیرساختهای گردشگری لازم است و باید منابعی از بودجه دولت به این امر اختصاص یابد.

اعطای وام های ارزان قیمت به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری لازم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ابوالفضل روغنی گلپایگانی  اظهار کرد: بخش خصوصی ایران به طور مشخص نشان داده که اگر اراده ای از ناحیه مسئولان برای انجام کارها و مطالبه کمک از این بخش وجود داشته باشد، از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
    مشاور ارشد رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: گردشگری یکی از مزیت های اولویت دار کشور است و ایران با داشتن اماکن مهم تاریخی و فرهنگی، مورد توجه گردشگران خارجی است که بخش خصوصی در چند نقطه کشور برای توسعه زیرساختهای این صنعت به طور جدی وارد شده است.
    وی اضافه کرد: اگر وام های ارزان قیمتی که در همه جای دنیا دولت ها به کارآفرینان می دهند در اختیار ما قرار گیرد، آمادگی خوبی برای توسعه مراکز بین راهی و اقامتگاه ها و همه زمینه هایی که به جذب توریست کمک می کند، وجود دارد.
    رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: با وضع قوانین مجلس، حمایت قضایی قوه قضائیه و تخصیص اعتبار مناسب توسط دولت، همه باید برای حضور جدی بخش خصوصی شرایط و بستر لازم را فراهم کنند.
    وی تصریح کرد: به نظر می رسد در شرایط حاضر، این عزم در دولتمردان وجود دارد اما به دلیل رکود حاکم، هنوز منابع مالی وجود ندارد با این حال، سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری نیازمند کمک دولت است چون معمولا حجم سرمایه گذاری ها در این بخش زیاد است.
    روغنی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی با سرمایه خود برای توسعه امکانات گردشگری ورود کرده و هتل های 2 و 3 ستاره و مراکز اقامتی ارزان قیمت و تفریحی، اقدام های شایسته ای انجام داده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

    برچسب ها