عصر خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد:

ثبت ۲۷۸ شرکت جدید در منطقه آزاد انزلی

عصر بازار- مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ثبت ۲۴۱ شرکت ایرانی، ۳۰ شرکت خارجی، سه شعبه شرکت ایرانی و دو شعبه شرکت خارجی به همراه دو مؤسسه از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه خبر داد.

ثبت ۲۷۸ شرکت جدید در منطقه آزاد انزلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مهندس رضا مسرور با اشاره به قابلیت‌های منطقه آزاد انزلی در ارتقای مبادلات بازرگانی بین کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار کرد: راهبرد ایجاد هاب داد و ستد کالا در منطقه آزاد انزلی را پیگیری می‌کنیم. وی به راه‌اندازی بورس کالا در منطقه آزاد انزلی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از بندر کاسپین از اولویت برنامه‌ها در منطقه آزاد انزلی است.

    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه شاهد رشد 51 درصدی سرمایه‌گذاری‌ها از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه هستیم، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی به 14 هزار و 97 میلیارد ریال رسیده است.

    مسرور، میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در منطقه آزاد انزلی در مدت مشابه سال گذشته را 9 هزار و 328 میلیارد ریال خواند و بیان کرد: تداوم برنامه‌ها و سیاست‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات موثر به سرمایه‌گذاران از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و کاهش بوروکراسی اداری به منظور ارائه مجوزهای سرمایه‌گذاری از دلیل‌های افزایش میزان سرمایه‌گذاری در منطقه مذکور است. وی به تداوم روند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی دارند ضمن اینکه ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی در مقایسه با 198 شرکت ثبت شده در سال گذشته به 278 شرکت افزایش پیدا کرده است.

    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 40 درصدی ثبت شرکت‌ها از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه خاطرنشان کرد: ثبت 241 شرکت ایرانی، 30 شرکت خارجی، سه شعبه شرکت ایرانی و دو شعبه شرکت خارجی به همراه دو موسسه در منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

    مسرور حوزه فعالیت شرکت‌های ثبت شده مذکور را بازرگانی، خدماتی و تولیدی خواند و یادآور شد: سرمایه اولیه اظهار شده 278 شرکت ثبتی در منطقه آزاد انزلی 999.6 میلیارد ریال است ضمن اینکه شرکت‌های خارجی و شعبه شرکت‌های خارجی سرمایه اولیه خود را 27.2 میلیارد ریال اعلام کردند.

    وی با بیان اینکه در مجموع تعداد یک‌هزار و 801 شرکت از سال 84 تاکنون در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: تعداد 173 شرکت خارجی و 21 شعبه شرکت خارجی هستند.

    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ثبت شده در این منطقه را دارای تابعیت کشورهای روسیه، هندوستان، آلمان، چین، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، سوریه، کره جنوبی، انگلستان، لهستان و ... عنوان کرد و افزود: 23 تا صددرصد سهام شرکت‌های ثبت شده در اختیار اعضای هیأت مدیره‌های مذکور است.

    مسرور معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی و آزادی کامل در ورود و خروج سرمایه را از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی دانست و بیان کرد: آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف صددرصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

    برچسب ها