عصر خودرو

تصمیم اوپک درآمدهای نفتی در بودجه سنواتی را افزایش می‌دهد

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اتفاق اخیر در نشست اوپک هم بر اقتصاد کشور و بودجه اثر می‌گذارد و هم موجب افزایش درآمدهای نفتی در بودجه سنواتی می‌شود.

تصمیم اوپک درآمدهای نفتی در بودجه سنواتی را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی ادیانی با تاکید بر اینکه نتایج حاصل از نشست اخیر اوپک در اقتصاد ایران و جهان اثر گذار است گفت:‌ این اتفاق در سبد اقتصاد دنیا اثر خود را خواهد گذاشت و شاهد افزایش قیمت نفت در ماه‌های آتی خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: پیش‌بینی  می‌شود اگر این روال ادامه پیدا کند در قیمت نفت بشکه‌ای 60 دلار را شاهد خواهیم بود.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: از طرف دیگر این مساله ضمن اثرگذاری بر بودجه ، موجب افزایش درآمدهای فنتی در بودجه سنواتی خواهد شد.

    نماینده مردم قائم شهر در مجلس در ادامه یاد آور شد : به نظر می‌رسد سازمان اوپک با توجه به تجربه‌های تلخ و شیرینی که داشته در بحث تصمیم‌سازی به عقلانیت نزدیک شده و تصمیماتی که می‌گیرد در جهت حفظ منافع ملی کشورهای تولید کننده است.

    وی اظهار کرد:‌ به تعبیر دیگر ریل گذاری تصمیم گیری اوپک از صبغه سیاسی در حال فاصله گرفتن است و اوپک در چارچوب منافع حاصله و روابط موجود اقدام می‌کند.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: با توجه به تلاش دولت و مجموعه وزارت نفت در اوپک اقدام خوبی رقم خورد و به ایران اجازه داده شد 90 هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش دهد و این یکی از نکات مثبتی بود که اعضای اوپک آن را پذیرفتند.

    ادیانی در ادامه به اشاره به وابستگی بودجه به نفت گفت: بخش قابل توجهی از بودجه کشور وابسته به نفت است و به نوعی اقتصاد و بودجه ما نفتی است البته این حرکت جدید اوپک در افزایش درآمدهای نفتی ما نقش خواهد داشت.

    وی در پایان اظهار کرد: از طرف دیگر شاهد بی رونق شدن نقش عربستان و میدان داری آن دراوپک هستیم و این مساله نشان می‌دهد که کشورهای تولید کننده باید در چارچوب منافع مردم و مصرف کننده عمل کنند.

    برچسب ها