عصر خودرو

در حمله سایبری روی داد

سرقت ۳۱ میلیون دلار از بانک مرکزی روسیه

عصر بازار- بانک مرکزی روسیه اعلام کرد هکرها بیش از دو میلیارد روبل (۳۱ میلیون دلار) از حساب‌های مربوط در این بانک را به سرقت برده اند.

سرقت ۳۱ میلیون دلار از بانک مرکزی روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این خبر جدیدترین نمونه از تشدید حملات سایبری علیه موسسات مالی در سراسر جهان است.

    آرتیوم سیشیوف، یک مقام بانک مرکزی روسیه در کنفرانسی با اعلام این سرقت سایبری، اعلام کرد هکرها تلاش کرده بودند حدود پنج میلیارد روبل را به سرقت ببرند.

    طبق گزارشی که پیش‌تر از سوی بانک مرکزی روسیه منتشر شد، هکرها با جعل اعتبارنامه یک مشتری، موفق شده‌اند به حساب‌ها رخنه کنند. این بانک در گزارش مفصل خود جزئیات اندکی ارایه کرد.

    رگولاتورهای مالی در سراسر جهان اخیرا بدنبال مجموعه حملات سایبری پیشرفته‌ای که علیه بانک‌ها انجام گرفته است، از بانک‌ها خواسته‌اند امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

    نگرانی‌ها نسبت به حملات علیه بانک‌ها از فوریه که تبهکاران سایبری ناشناس 81 میلیون دلار از پول بانک مرکزی بنگلادش را از حسابی در بانک فدرال نیویورک به سرقت بردند، افزایش یافته است. آژانسهای اجرای قانون در سراسر جهان بدنبال خلافکارانی هستند که برای این سرقت‌ها، درخواست جعلی انتقال الکترونیکی پول را در شبکه پیام رسان بانکی سوئیفت ارسال کرده‌اند.

    بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز جمعه به طور جداگانه اعلام کرد توطئه سازمان‌های جاسوسی خارجی را برای ایجاد هرج  و مرج در سیستم بانکی این کشور از طریق یک موج حملات سایبری و ارسال شایعه در شبکه‌های اجتماعی درباره فروپاشی بانک‌ها کشف کرده است.

    برچسب ها