عصر خودرو

یدیعوت آحارونوت مدعی شد;

ایران سهامدار غول کشتی‌سازی آلمانی است که در حال ساخت زیردریایی برای اسرائیل است

عصر بازار- یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد که ایران ۵ درصد سهام یک شرکت کشتی سازی آلمانی که در حال ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی است را در اختیار دارد.

ایران سهامدار غول کشتی‌سازی آلمانی است که در حال ساخت زیردریایی برای اسرائیل است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روزنامه یدیعوت آحارونوت مدعی شد که یک شرکت دولتی ایران مالک 5 درصد سهام یک غول کشتی سازی در آلمان است که هم اکنون در حال ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی است.

    براساس این گزارش، سرمایه گذاری ایران در شرکت ThyssenKrupp به دهه 1970 برمی‌گردد و از زمان حکومت پهلوی برجامانده است. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران حدود 5 درصد سهام این غول کشتی سازی را در اختیار دارد.

    یک منبع وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که تل آویو هنگام سفارش برای ساخت زیردریایی به این شرکت، از این موضوع بی خبر بوده است.

    رسانه‌های اسرائیلی از اینکه ممکن است اطلاعات فنی این زیردریایی‌ها به ایران منتقل شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

    بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در سخنانی در پارلمان این رژیم (کنست) گفت که اسرائیل قراردادی را با آلمان برای خرید سه زیردریایی دیگر امضا خواهد کرد.

    اسرائیل پیشتر نیز 6 زیردریایی از نوع «دلفین» از آلمان خریداری کرده بود. پنجمین زیردریایی در ژانویه 2016 به دست ارتش رژیم صهیونیستی رسید و ششمین زیردریایی نیز در سال 2018 به دست این رژیم خواهد رسید.

    برچسب ها