عصر خودرو

یادداشت تفاهم هلند و ایران در زمینه کشاورزی

عصر بازار- وزیر جهادکشاورزی کشورمان که به دعوت رسمی مقامات هلند در راس یک هیات از معاونان و مدیران این وزارت‌خانه و نمایندگان بخش خصوصی به هلند سفر کرده است، با هنک کامپ، وزیر امور اقتصادی هلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

یادداشت تفاهم هلند و ایران در زمینه کشاورزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در این دیدار با اشاره به علاقمندی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به‌ویژه روابط اقتصادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخوردار است و تلاش دارد این ظرفیت‌ها را فعلیت بخشد. براین اساس کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هلندی می‌توانند در توسعه بخش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنند.
    حجتی با اشاره به ویژگی‌های طبیعی و آب و هوایی کشورمان افزود: تنوع شرایط جغرافیایی و تفاوت آب و هوا به‌طور هم‌زمان در یک مقطع از سال، عرصه مناسبی برای تولید محصولات مختلف کشاورزی فراهم کرده است.
    وی تصریح کرد: ایران در زمینه تولید برخی از محصولات باغی در ردیف اولین کشورهای جهان قرار دارد که از جمله می‌توان از پسته، خرما، انار و زردآلو نام برد. در این رابطه جمهوری اسلامی ایران در حال برنامه‌ریزی برای افزایش صادارات محصولات خود به بازارهای جدید است.
    وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با اشاره به توانایی‌های کشور هلند در بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد: بخش‌های کشاورزی دو کشور می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مکمل یکدیگر باشند و یادداشت تفاهمی که امروز قرار است بین دو کشور امضاء شود به عنوان یک سند می‌تواند چارچوب این همکاری‌ها را مشخص کند.
    هنک کامپ، وزیر امور اقتصادی هلند هم با اشاره به توافق هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه یک تاکید کرد: این امر فرصت خوبی را فراهم آورد تا کشورهای مختلف جهان روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند.
    وزیر امور اقتصادی هلند ادامه داد: تبادل هیات‌های مختلف بین دو کشور از جمله رفت و آمد  مسوولان ارشد وزرارت‌خانه‌های دو کشور در دو سال گذشته نشان دهنده سرعت توسعه مناسبات است و هلند آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها از جمله حوزه اقتصادی و کشاورزی است.
    او با اشاره به مزیت نسبی هلند در تولید محصولات کشاورزی که تقریبا پنج برابر متوسط اروپاست بر تبادل تجربیات بین دوکشور در زمینه کشاورزی و دامپروری تاکید کرد.
    در پایان این ملاقات یک یادداشت تفاهم همکاری بین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و وزیر امور اقتصادی هلند که شامل همکاری دو کشور در زمینه‌های کشاورزی و غذا، شیلات، مدیریت، دامپروری و لبنیات، بهداشت و سلامت و هم‌چنین در حوزه‌های بهینه‌سازی سیستم‌های کشاورزی و بازاریابی است به امضاء رسید.

    برچسب ها