عصر خودرو

برداشت گاز از پارس جنوبی به ۵۱۵ میلیون مترمکعب می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به افزایش ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به بیش از ۴۷۰ میلیون مترمکعب در روز گفت: تا پایان آذرماه برداشت گاز از این میدان به ۵۱۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

برداشت گاز از پارس جنوبی به ۵۱۵ میلیون مترمکعب می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد مشکین فام در بازدید از سکوی فاز یک پارس جنوبی اعلام کرد: درحال حاضر 62 درصد از نیاز مصرفی کشور توسط منابع گازی این میدان تامین می شود.

    وی به آغاز تولید گاز از سکوهای 21 و ١٨بی تا پایان آذر ماه اشاره کرد و گفت: با برداشت گاز از این دو سکو، ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان آذرماه امسال به 515 میلیون متر مکعب در روز می رسد.
    مشکین فام اضافه کرد:در مدت 3 سال آینده تعداد سکوهای تحت راهبری عملیات تولید شرکت نفت وگاز پارس به 40 عرشه خواهد رسید.
    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تلاش می کنیم با ارزیابی توانمندی های بخش عملیات تولید و با نگاه به افق های پیش رو، برنامه های مدیریتی و اجرایی متناسب با شرایط کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به منظور ارتقای سطح فعالیت های عملیاتی پیاده سازی کرده و این 40 سکو را از راه شناخت دقیق شرایط فنی و تخصصی از جمله تعمیرات، نگهداشت تاسیسات و پشتیبانی عملیات، مدیریت کنیم.
    مشکین فام ،تمامی مراحل طراحی، ساخت و اجرا، بارگیری و حمل، راه اندازی و بهره برداری از سکوهای دریایی را کاری پیچیده و تخصص محور توصیف کرد و افزود: اینکه امسال 5 سکو از سوی متخصصان داخلی اجرا شده را نباید کار کوچکی تلقی کرد، چرا که ساخت هرکدام از این سکوها پروژه ای بزرگ ، زمانبر و هزینه بر بوده و نقشی تاثیرگذار بر صنعت نفت و اقتصاد ملی دارد.
    به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بهره برداری از سکوهای فازهای 17و18، 19 و 20و21 تا پایان امسال برداشت گاز کشور از پارس جنوبی به بیش از 540 میلیون متر مکعب در روز می رسد تا نتایج مورد نظر کارفرما مطابق و حتی به بیش از برنامه های وعده شده در افزایش تولید گاز برسد.
    مشکین فام اظهارداشت: افزایش توان برداشت گاز از پارس جنوبی مزیت های فراوانی برای کشور به دنبال دارد.
    وی اظهار داشت: یکی از مزیت ها آن است که در صورت برابری یا افزایش رقم تولید گاز این میدان به بیش از نیاز داخلی، این قابلیت مهم فراهم خواهد شد که در مصرف منابع گازی مخازن غیر مشترک صرفه جویی و حفاظت شده و بر برداشت و استفاده از مخازن مشترک تمرکز شود.

    برچسب ها