عصر خودرو

تزریق ۱۰.۵ میلیارد مترمکعب گاز به میدان‌های نفتی جنوب

عصر بازار- وزارت نفت اعلام کرد: حجم تزریق گاز به میدان‌های نفتی جنوب کشور در هفت ماه امسال از مرز ۱۰ میلیارد مترمکعب فراتر رفت.

تزریق ۱۰.۵ میلیارد مترمکعب گاز به میدان‌های نفتی جنوب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت،  نجف بلالی  مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز گفت: حجم تزریق گاز به میدان‌های نفتی جنوب کشور با ٢٨ درصد افزایش طی هفت ماه امسال به 10.5 میلیارد مترمکعب رسید.

    وی افزود: در هفت ماه امسال، 7.2 میلیارد مترمکعب گاز به میدان نفتی آغاجاری تزریق شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، ٣٧ درصد افزایش داشته است.
    بلالی تاکید کرد: با توجه به سیاست گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر صیانت از چاه ها و میدان های نفتی و لزوم تزریق گاز بیشتر به این میدان ها برای استحصال بیشتر نفت، این منطقه عملیاتی براساس اهداف و برنامه ریزی های تعریف شده، حجم گاز تزریقی به میدان های نفتی را افزایش داده است.
    مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز یادآور شد: این منطقه در هفت ماه امسال به دو میدان نفتی «کرنج» و «کوپال» به ترتیب 2.6 میلیارد مترمکعب و 670 میلیون مترمکعب گاز تزریق کرده است.
    وی ادامه داد: در مجموع این مقدار در همسنجی با پارسال با رشد ١٤ درصدی همراه بوده است.
    تزریق گاز به میدان نفتی فرآیندی است که برای جلوگیری از کاهش فشار مخزن و در نتیجه تثبیت مقدار استخراج نفت انجام می‌شود.
    منطقه یک عملیات انتقال گاز با 10 تاسیسات تقویت فشار و دو هزار و 250 کیلومتر خطوط لوله اصلی، سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از چهارمحال و بختیاری را تحت پوشش دارد.

    برچسب ها