عصر خودرو

آغاز روند افزایشی قیمت سبد نفتی اوپک

عصر بازار- وزارت نفت اعلام کرد: قیمت سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه (دهم آذر ماه) با ٩٣ سنت افزایش به ٤٤ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه رسید.

آغاز روند افزایشی قیمت سبد نفتی اوپک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بر پایه اعلام دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه شنبه (نهم آذر ماه) ٤٣ دلار و ٨٧ سنت برای هر بشکه بود.

    سبد نفت خام اوپک شامل ١٤ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، اورینته اکوادور، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلاست.
    یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک با توافق اعضا برای کاهش تولید تا سقف 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز همراه بود و به دنبال آن روسیه نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد که برای همراهی با اوپک 300 هزار بشکه از تولید خود می کاهد.
    ایران تنها کشوری است که نه تنها تولید آن در 6 ماهه نخست سال آینده میلادی کاهش نمی یابد، بلکه مجاز به افزایش تولید تا 90 هزار بشکه در روز است.
    به دنبال اعلام خبر توافق اوپکی ها، قیمت نفت در بازارهای جهانی 10 درصد رشد کرد.
    تحلیلگران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اوپک و همراهی غیراوپکی ها قیمت نفت به حدود 50 تا 55 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

    برچسب ها