عصر خودرو

رئیس آژانس بین المللی انرژی:

توافق اوپک موجب آشفتگی بیشتر بازار نفت می‌شود

عصر بازار- رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت، پس از تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید، بازارهای نفت در حال ورود به دوره ای از آشفتگی بیشتر است.

توافق اوپک موجب آشفتگی بیشتر بازار نفت می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، فیث بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت، پس از تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید، بازارهای نفت در حال ورود به دوره ای از آشفتگی بیشتر است.

    بیرول در یک کنفرانس انرژی در پایتخت اسلواکی گفت، اگر قیمت نفت به حدود 60 دلار افزایش یابد، آمریکا نفت بیشتری تولید خواهد کرد.
    وی افزود: «بر خلاف تصمیمات گذشته اوپک، اگر قیمت ها به حدود 60 دلار برسد، مقدار قابل توجهی از نفت در آمریکا آماده ورود به بازار خواهد بود.»
    «این به چه معناست؟ به معنای وارد آمدن فشار کاهشی مجدد بر قیمت ها. مقدار زیادی نفت (وارد بازار می شود) و تقاضا قادر به هضم این مقدار نفت خواهد بود. بنابراین روند افزایشی قیمت ها ممکن است در نهایت موجب رشد بیشتر تولید نفت آمریکا و سایر تولید کنندگانی شود که تولیدشان در قیمت  45 دلار به صرفه نبود، اما در قیمت 55 تا 60 دلار به صرف است.»
    «این آشفتگی ممکن است برای مدتی به نفع ما باشد... ما در حال ورود به دوره ای از آشفتگی بیشتر قیمت ها خواهد شد.»
    اوپک روز چهارشنبه برای اولین بار در 8 سال گذشته توافق کرد که تولید خود را کاهش دهد. عربستان پذیرفته که تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و ایران نیز تولید خود را محدود خواهد کرد.

    برچسب ها