عصر خودرو

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آبادان با همکاری چینی‌ها

عصر بازار- معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به توافق ایران و ساینوپک چین برای توسعه پالایشگاه آبادان اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح نفتی توسط چینی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آبادان با همکاری چینی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاهرخ خسروانی با بیان اینکه تفاهم نهایی با ساینوپک انجام شده است، اظهار کرد: حدود دو هفته قبل نماینده این شرکت در ایران بود،   امضاها انجام شد و این تفاهم نامه مراحل نهایی خود را طی می کند. مشکل در اجرای این تفاهم نامه وجود ندارد و عملیات اجرایی آن در ماه جاری آغاز می شود. این پروژه به صورت  EPC (مهندسی، خرید و ساخت) است و مراحل مهندسی آن از چند ماه قبل آغاز شده و رو به تکمیل است.

    وی درمورد هدف اجرای پروژه مذکور توضیح داد: هدف کلان اجرای این پروژه تجهیز ظرفیت پالایشگاه آبادان و ساخت پالایشگاهی است که با استانداردهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. همچنین برخی از واحدهای پالایشگاه آبادان که برای دهه قبل است برچیده می شود و میزان نفت کوره این پالایشگاه آبادان به کم تر از 25 درصد می رسد. از سوی دیگر همه فرآورده های این پالایشگاه شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع و...  بعد از اتمام پروژه استاندارد روز دنیا را خواهند داشت.

    معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بازه زمانی اجرای این پروژه را حدود سه سال و نیم عنوان کرد و گفت: احتمالا این پروژه در سال 1399 به پایان برسد.

    برچسب ها