عصر خودرو

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

موفقیت ایران در اوپک قطعا مثبت است

عصر بازار- نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: این موفقیت قطعا مثبت است، اما آنچه که در این موفقیت و تاثیرگذاری آن اهمیت دارد میزان پایبندی کشورهای عضو اوپک به تعهداتشان در این زمینه است.

موفقیت ایران در اوپک قطعا مثبت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسن حسینی شاهرودی  با اشاره به موضوع موفقیت اخیر ایران در اوپک و بازار جهانی گفت: این موضوع در بحث اصلاح و ثبات قیمت نفت و افزایش صادرات موثر خواهد بود، اما این تاثیر قطعا به پایبندی اعضای اوپک به تعهدات خودشان باز می گردند.

    وی با بیان اینکه مشکل اصلی در بحث فروش نفت، میزان فروش و بازگشت پول حاصل از آن بوده است اظهار کرد: ما در زمینه فروش نفت دو مشکل اساسی داشتیم که یکی خود فروش نفت بود و دیگری بازگشت پول حاصل از فروش این حامل انرژی که در حال حاضر در بخش فروش تا حدودی مشکل حل شده است. اما بازگشت پول حاصل از آن هنوز با مشکلاتی روبروست که باید برای برطرف سازی اش تلاش بیشتری انجام شود.

    دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه با تصویب تحریم ایران در فروش نفت توسط مجلس سنای آمریکا مشکلات در این بخش همچنان باقی است اظهار کرد: ما در حال حاضر نمی‌توانیم نفت خودمان را به تمام کشورها بفروشیم و در نتیجه همچنان برای فروش نفت به آمریکا و کشورهای متعهد آن با مشکل روبرو هستیم و حتی اگر فروش نفت هم داشته باشیم بازگشت پولش با مشکل روبروست که مثال آن نیز کشور هند است که تا چندی پیش با معاملات پایاپای با کشورمان بحث خرید نفت ایران را دنبال می‌کرد و کمتر پولی به ما داده می‌شد.

    حسینی شاهرودی در پایان با بیان اینکه موفقیت ایران در اپک قطعا مثبت است، اظهار کرد: این موفقیت قطعا مثبت است، اما میزان مثبت بودنش بستگی به دیدگاه ما دارد که مانند برجام فکر نکنیم اتفاق نادری افتاده و پس از این نیز دیگر تکرار نمی‌شود. آنچه که در این موفقیت و تاثیرگذاری آن مهم است میزان پایبندی کشورهای عضو اوپک به تعهداتشان در این زمینه است.

    برچسب ها