عصر خودرو

در هفته دوم آذر روی داد؛

تداوم صدرنشینی گروه فلزات اساسی‌ در فرابورس

عصر بازار- ۶۰۵ میلیون ورقه به ارزش چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در ۵۴ هزار دفعه این هفته در بازارهای فرابورس ایران دست به دست شد.

تداوم صدرنشینی گروه فلزات اساسی‌ در فرابورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، با وجود آنکه این هفته، بازارهای فرابورس تنها سه روز فعالیت داشتند، در نخستین روز کاری هفته با بیشترین حجم و ارزش معاملات ثبت شد.

    معاملات در بازارهای این رکن بازار سرمایه در روزهای 6، 7 و 9 آذرماه انجام و در مجموع بازاهای اول، دوم و پایه تعداد 593 میلیون سهم به ارزش بیش از یک‌هزار و 643 میلیارد ریال دادوستد شد.
    در این میان، بازار پایه با نقل و انتقال 327 میلیون سهم، بیشترین حجم و بازار دوم با ارزش معاملاتی بالغ بر 712 میلیارد ریال بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دادند.
    بازار اول نیز در حالی بیشترین افت هفتگی حجم و ارزش معاملاتی را به میزان 85 درصد تجربه کرد که هفته پیشین صدرنشین بازار سهام بود.
    در هفته معاملاتی منتهی به 12 آذرماه همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی 13 میلیون ورقه به ارزش دو هزار و 666 میلیارد ریال معامله شد و اوراق بدهی با نقل و انتقال دو هزار و 405 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن تجربه کرد.
    صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز نقل و انتقال نزدیک به 10 میلیون ورقه به ارزش 141 میلیارد ریال را به ثبت رساند که بیشترین حجم معاملاتی در مقایسه با دیگر ابزارهای مالی در این بازار بود.
    در عین حال اوراق گواهی تسهیلات مسکن بیش از 11 هزار دفعه مورد داد و ستد قرار گرفت که ضمن افزایش 6 درصدی نسبت به هفته پیشین، در مقایسه با تعداد دفعات معاملاتی اوراق بدهی و ETFها بیشترین میزان بود.
    اوراق تسه در این هفته به تعداد 0.16 میلیون ورقه به ارزش 120 میلیارد ریال داد و ستد شد.
    رصد معاملات صنایع فرابورسی نشان می‌دهد برای چندمین هفته پیاپی گروه فلزات اساسی با ثبت نقل و انتقال 280 میلیارد ریالی، سهم 30 درصدی را از ارزش کل معاملات بازارهای اول، دوم و پایه به خود اختصاص داده و صدرنشین باقی مانده است.
    همچنین دو صنعت حمل و نقل و سرمایه‌گذاری‌ها به‌ترتیب با معامله 89 و 70 میلیارد ریال، سهم 10 درصدی و هفت درصدی را در هفته دوم آذر ثبت کردند و در رده‌های دوم و سوم صنایع فرابورسی ایستادند.

    برچسب ها