عصر خودرو

امیری خامکانی با اشاره به نتایج نشست اوپک:

پذیرش بازگشت تولید نفتی ایران به سهمیه خود پیروزی است

عصر بازار- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس ابراز کرد: پذیرش بازگشت تولید نفتی ایران به سهمیه خود در قبل از تحریم‌ها یک پیروزی برای ما است.

پذیرش بازگشت تولید نفتی ایران به سهمیه خود پیروزی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسین امیری خامکانی، با اشاره به نشست اخیر اوپک گفت: پیش‌بینی می‌شد که نتایج این نشست مثبت باشد زیرا پیش از این اوپک اجلاسی نداشت و به تدریج در حال از دست دادن موجودی خود بود اما با دیپلماسی دقیق و خردمندانه جمهوری اسلامی ایران اجازه داده نشد که ساختار اوپک از هم بپاشد.

    وی با اشاره به نتایج نشست مشورتی الجزایر گفت: در حاشیه آن نشست نیز اعضای اوپک پذیرفتند که روند قبلی جواب نمی‌دهد و روز به روز بازار را از دست می‌دهند.
    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: ایران به دنبال این بود که به سهمیه خود قبل از تحریم‌ها برگردد و اکنون با پذیرش پیشنهاد ایران پیروزی برای ما به دست آمده است و اوپک هم پذیرفت که ایران به سهمیه خود در قبل از تحریم‌ها برگردد.
    این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی همچنین خاطرنشان کرد: پیروزی دیگر در نشست اوپک قرار دادن سقف برای تولید بود که مدتی از بین رفته بود و برخی از اعضا هرچه می‌توانستند تولید می‌کردند.
    امیری خامکانی تصریح کرد: قطعا قراردادن سقف برای تولید می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت شود و پایداری را به دنبال داشته باشد ضمن اینکه پذیرفته شد ایران فریز نفتی نداشته و به سهم خود در قبل از تحریم‌ها برگردد. طبیعی است در این شرایط بازار به سمت مثبت‌بودن پیش می‌رود.
    نماینده مردم زرند در مجلس ادامه داد: عربستان و عراق از جمله کشورهایی بودند که در شرایط تحریم تولید خود را افزایش داده بودند و اکنون باید به سهمیه خود برگردند که در این نشست یک میلیون و 200 هزار بشکه پیش‌بینی شده است.
    وی در مورد تاثیر نتایج نشست اوپک بر تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده گفت: تجربه سال‌های قبل نشان داده بهتر است دولت قیمت نفت را در بودجه افزایش ندهد و ما هم بتوانیم همچنان وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم.

    برچسب ها