عصر خودرو

روحانی:

تمام تولیدکنندگان نفت از ذخایر ارزی خود برداشت کرده‌اند

عصر بازار- رئیس جمهوری گفت: تمام تولیدکنندگان نفت با توجه به کاهش قیمت از ذخایر نفتی خود استفاده کردند.

تمام تولیدکنندگان نفت از ذخایر ارزی خود برداشت کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی سد ارداک در مشهد اظهار داشت: در سالی که گذشت عربستان نزدیک به 100 میلیارد دلار از ذخایر خود برای اداره کشور برداشت کرد و ما مقدار زیادی ارز به ذخایر خود ریختیم 20 درصد درآمد ما امسال و سال گذشته را در صندوق توسعه ملی ریختیم و هیچ کشوری نتوانسته این کار را بکند.

    وی ادامه داد: تمام کشورهای تولیدکننده نفت به خاطر کاهش قیمت از ذخایر گذشته خود استفاده کردند و فقط در ایران ما توانستیم پولی را به صندوق بریزیم.
    وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 96 روز یکشنبه با در نظر گرفتن 4 اولویت اصلی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل اصلی‌ترین اولویت‌هایی است که در این لایحه در نظر گرفته شده که 10 هزار میلیارد تومان به همین محورها اختصاص یافته است.
    رئیس جمهور با اشاره به وضعیت نابه‌سامان حاشیه نشینی در مشهد مقدس تصریح کرد: وجود حاشیه نشینی برای دولت بسیار سخت بوده و در چند سال اخیر اقدامات مناسبی در حاشیه شهر مشهد انجام شده که ساخت مدارس، مسکن، برق، آب، فاضلاب، گازرسانی، بهداشت و درمان از جمله آنها بوده است.
    روحانی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در تمام کشور طرح تحول سلامت بوده و با توجه به اینکه در حاشیه شهرها 86 درصد مردم از خدمات ابتدایی بهداشت و درمان مانند بیمه و پایگاه‌های بهداشت و درمان بی‌بهره بودند این طرح توانسته در این حوزه اقدامات مناسبی انجام دهد.
    وی با اشاره به اهمیت موضوعات حوزه محیط زیست و آب در کشور، تصریح کرد: اقدامات مناسبی در مورد آب در دستور کار بوده که یکی از آنها چرخش صحیح آن است و البته در حوزه محیط زیست هم اقداماتی باید انجام شود که یکی از مهم‌ترین آنها حفاظت منابع زیرزمینی از آلودگی است.
    رئیس جمهور ادامه داد: طرحی که امروز در مشهد مقدس افتتاح شد می‌تواند در ثانیه یک متر مکعب آب وارد مشهد کند و این موضوع می‌تواند در زمان‌های بالا رفتن تعداد جمعیت کمک دهنده باشد که برای افتتاح آن همه آحاد جامعه دست به دست هم داده‌اند.
    روحانی افزود: افتتاح این تسویه خانه همراه با سد ارداک می‌تواند برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی در مشهد مقدس تأثیر مناسبی داشته باشد .
    وی با تأکید بر اینکه مردم باید به اشتغال خود امیدوار باشند، تصریح کرد: باید با روحیه، نشاط و تلاش مضاعف کشور را پیش برده و برای رفع مشکلات مردم مانند فاضلاب، آب، بهداشت، آموزش و پرورش و دیگر موضوعات زندگی تلاش داشته باشیم.
    رئیس جمهور با بیان اینکه برخی به جای باران رحمت بودن ممانعت از زبانشان می‌بارد، خاطرنشان کرد: از نظر این افراد همه چیز از صبح تا شب حرام بوده و باید پرسید برای چه همه چیز را حرام می‌کنید؟
    روحانی بیان کرد: نباید مردم را آزار داد بلکه باید به آنها کمک کردند مردم ما متدین هستند و می‌دانند که در ماه عزاداری و شادی چه باید انجام دهند و همانطور که اربعین و رحلت پیامبر (ص) و امام هشتم (ع) را با عظمت برپا داشتند؛ همین بزرگداشت هم در این ماه برای امام صادق (ع) انجام می‌شود و باید همه برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم که این کار با تلاش همگانی میسر است.
    وی با بیان اینکه در اجلاس روز گذشته اوپک در بخش قیمت نفت تعامل مثبتی به وجود آمد، تصریح کرد: با اینکه توطئه بزرگی علیه ما درست کرده بودند مشکل ایران از همه کشورها کمتر بود این جمله باید در ذهن همه باشد که در طول 2 سال گذشته قیمت نفت به ایران در کمترین میزان خود رسید و در طول تاریخ این موضوع دیده نشده که در عرض چند ماه قیمت به یک سوم و یک چهارم برسد که در این مدت از 120 دلار به 30 دلار رسید.
    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات 20 درصد از درآمد نفتی را به ذخایر ارزی خود اضافه کرده‌ایم که تنها نشان از قدرت ملت و دولت ایران بوده و در رادیو و تلویزیون گفته نمی‌شود و امید می‌رود که خداوند همانطور که در قرآن وعده همراه بودن سختی و آسانی را با هم داده راه گشایش را برای ما فراهم کرده و توفیق بیشتری به مردم ایران دهد.

    برچسب ها