عصر خودرو

برای ایجاد شغل روی کدام بخش سرمایه‌گذاری کنیم؟

عصر بازار- یک کارشناس بازار کار به دولت پیشنهاد کرد به جای آنکه برای ایجاد شغل هر از گاهی روی یک بخش خاص متمرکز شود، بخشی از اهداف اشتغال روستایی را از طریق تقویت گردشگری محقق کند و اعزام نیروهای ماهر و متخصص در رشته‌های فنی و مهندسی، پزشکی و ساختمان را در دستور کار قرار دهد.

برای ایجاد شغل روی کدام بخش سرمایه‌گذاری کنیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی  درباره اختصاص 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به مناطق روستایی و عشایری، اظهار کرد: دولت نباید تنها بر روستاها متمرکز شود و منابع و اعتبارات را در اشتغال روستایی و عشایری صرف کند بلکه بهتر است روی بخش‌هایی که با تزریق اعتباری نه چندان زیاد اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی دارند سرمایه‌گذاری کند.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت دچار بحرانهای مالی است بهترین گزینه توجه به گردشگری است چون اکوتوریست و جاذبه‌های گردشگری ایران کم نیست و بسیاری از نقاط ایران مستعد گردشگری به شمار می‌روند.

    این فعال کارگری تاکید کرد: دولت با تقویت بخش گردشگری و هتلداری و استفاده از پتانسیل‌های این بخش می‌تواند حوزه اشتغال در خدمات گردشگری را رونق بدهد و بخشی از اهداف اشتغال روستایی را از این طریق محقق کند.

    حاج اسماعیلی درعین حال اعزام نیروی کار به خارج در بخش‌های پزشکی و بهداشت و درمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر نیروهای فارغ التحصیل متخصص و ماهر بسیاری داریم که اگر بتوانیم زمینه اعزام آنها به کشورهای دیگر را فراهم کنیم ارزآوری بالایی برای کشور خواهد داشت.

    به گفته وی بخش پزشکی به دلیل مطرح شدن درآمدهای نجومی با چالشهای بسیاری مواجه شده و گروه پزشکان از این جهت شامل ساماندهی حقوق‌ها شده است.

    این کارشناس بازار کار همچنین اعزام نیروهای زبده و ماهر در بخش‌های فنی و مهندسی و صنعت ساختمان به خارج را از دیگر اقدامات دولت برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و گسترش اشتغال عنوان کر و گفت: تجربه‌ای که در طول جنگ هشت ساله در عرصه ساخت‌وساز از جمله راه ‌سازی و پل‌سازی به دست آورده‌ایم می‌تواند در انعقاد تفاهم‌نامه‌های ایران با دیگر کشورها کارساز باشد.

    وی در پایان گفت: اگرچه بسیاری از اهدافی که از لغو تحریم‌ها انتظار داشتیم محقق نشد ولی دولت به جای آنکه هر از گاهی به یک بخش خاص بپردازد و زمان را از دست بدهد بهتر است از فرصت پیش رو در حوزه‌های مذکور برای تحرک بخشی به بازار کار و کاهش نرخ بیکاری استفاده کند.

    برچسب ها