عصر خودرو

کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت روسیه درپی توافق اوپک

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه از آمادگی مسکو برای کاهش۳۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خود در نیمه نخست سال آینده میلادی خبر داد.

کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت روسیه درپی توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الکساندر نواک دیشب پس از اعلام نتیجه نهایی نشست ١٧١ وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)  گفت:  روسیه آماده است که به عنوان بخشی از توافق اوپک، تولید روزانه خود را در نیمه نخست سال 2017 میلادی به تدریج 300 هزار بشکه کاهش دهد. 

    ‌وی گفت: روسیه آماده پیوستن به توافق اوپک است؛ این کشور در پی مذاکرات اخیر خود با تولیدکنندگان عمده عضو و غیر عضو اوپک قصد دارد به تدریج تولید نفت خود را کاهش دهد زیرا افت شدید و یکباره تولید از لحاظ فنی برای روسیه مشکل آفرین است. 

    ‌وزیر انرژی روسیه به این که مسکو قصد دارد تولید را از چه سطحی کاهش دهد، اشاره ای نکرد.

    ‌نواک گفت: بر اساس رایزنی های ما با کشورهای غیر عضو اوپک انتظار داریم برخی تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان نیز به توافق اخیر بپیوندند. 

    ‌وی ادامه داد: ما به توافق حاصل شده میان اعضای اوپک خوشبین هستیم و تصمیم امروز از لحاظ تاریخی برای ما بسیار با اهمیت است. 

    ‌وزیر انرژی روسیه خبر داد که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک قصد دارند زمانی را برای نشستی مجزا به منظور امضای یادداشت تفاهم توافق اخیر تعیین کنند و تصور می کنیم این گردهمایی در 10 روز آینده برگزار شود.

    ‌اعضای اوپک روز گذشته برای نخستین بار در هشت سال اخیر توافق کردند سطح تولید نفت خود را به منظور بهبود قیمت و شرایط بازارهای جهانی نفت خام، یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند و مجموع تولید خود را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.

    اعضای اوپک هم اکنون روزانه بیش از ٣٣ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کنند.

    برچسب ها