عصر خودرو

تعلیق عضویت در اوپک;

اندونزی زیر بار کاهش تولید نفت نرفت

عصر بازار- اندونزی در جلسه ۱۷۱ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با توجه به درخواست برای کاهش تولیدش تصمیم گرفت بار دیگر به طور موقت عضویتش در اوپک را تعلیق کند.

اندونزی زیر بار کاهش تولید نفت نرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'ژونان ایگناسیوس' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی: روز پنجشنبه گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که در اوپک مقرر شد اندونزی تا سقف 5 درصد از تولید نفت خود را که شامل 37 هزار بشکه در روز می شود، کاهش دهد.
    وی افزود: اوپک تصمیم گرفت که تولید نفت خود شامل میعانات را تا یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهد و از اندونزی نیز خواست 5 درصد از تولیدش را کاهش دهد.
    وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی، ادامه داد: با وجود نیاز شدید به درآمدهای دولتی و نفتی، در پیش نویس بودجه سال 2017 این کشور آمده است که تولید نفت نسبت به سال پیش از آن پنجهزار بشکه در روز کاهش یابد.
    بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، 'ژونان ایگناسیوس' تصریح کرد: از این رو، میزان کاهش قابل قبول تولید برای اندونزی به عنوان یک وارد کننده نفت 5 هزار بشکه در روز است، در حالی که اوپک 37 هزار بشکه را پیشنهاد کرد.
    وی افزود: از آنجایی که به صورت نظری بهای نفت افزایش می یابد، کاهش ظرفیت تولید به نفع اندونزی نیست.
    اندونزی از سال 1962 تا 2009 میلادی در اوپک عضویت کامل داشت، اما پس از آن برای یک دوره تا سال 2015 از عضویت این سازمان خارج شد و از اوایل سال جاری میلادی و پس از اینکه این کشور درخواست خود را برای عضویت مجدد در اوپک مطرح کرد، به عضویت این سازمان در آمد.
    اندونزی با تعلیق فعلی خود از عضویت در اوپک، دوبار به عضویت خود در این سازمان پایان داده است و وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور این اقدام را بهترین تصمیم برای همه اعضاء اوپک می داند.
    'ژونان ایگناسیوس' اظهار کرد: از آنجا که تصمیم اوپک برای کاهش تولید یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز می تواند اجرایی شود، با این اقدام اندونزی تعهدی به اجرای تصمیمات اتخاد شده ندارد و این امر همسو با منافع اندونزی است.

    برچسب ها