عصر خودرو

رییس سازمان هواپیمایی خبر داد:

مذاکره با ۴ کشور برای لیزینگ هواپیما

عصر بازار- رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش رایزنی ها برای خرید لیزینگی هواپیما خبرداد و گفت: مذاکراتی را با چهارکشور آلمان، ایتالیا، ایرلند و فرانسه برای تامین منابع مالی خرید هواپیما داشته‌ایم.

مذاکره با ۴ کشور برای لیزینگ هواپیما
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی عابدزاده با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری لیزینگی با آلمان برای خرید هواپیما گفت: خرید لیزینگی هواپیما مورد توجه بخش حمل و نقل هوایی کشور است زیرا این روش، دروازه ای برای دستیابی ایرلاین ها به هواپیما و به تبع آن نوسازی ناوگان است.

    وی  ادامه داد: خرید لیزینگی هواپیما سال‌هاست در کشورهای مختلف در حال اجراست و در ساختار بین المللی حمل و نقل هوایی، یکی از روش های پرطرفدار است.

    عابدزاده اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا شرایط را برای خرید لیزینگی هواپیما و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در این زمینه فراهم کند البته شرکت‌های خارجی هم به دلیل تجربه های فراوان می توانند همکاری خوبی با ایران داشته باشند.

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره رایزنی های انجام شده برای اجرای طرح لیزینگ در حوزه حمل و نقل هوایی، گفت: مذاکراتی با ایرلند، آلمان، فرانسه و ایتالیا برای همکاری و سرمایه گذاری در حوزه لیزینگ هواپیما انجام شده است و این کشورها مشتاق به همکاری با ایران هستند.

    وی بیان کرد:ایرلند و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که ساختارهای لیزینگی قوی دارند و رایزنی با آنها برای همکاری و انجام سرمایه گذاری در خرید هواپیما ادامه دارد و این موضوع از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی هم پیگیری می شود.

    عابدزاده پیش از این در مصاحبه ای اعلام کرده بود که شرکت داخلی لیزینگ کننده‌ای که توان و ساختار مالی برای تامین هواپیما و عرضه لیزینگی آن به ایرلاین‌ها را داشته باشد، وجود ندارد اگرچه محدودیتی هم برای ورود افراد به این حوزه نداریم و صاحبان سرمایه می‌توانند وارد حوزه خرید هواپیما شوند و هواپیما را به طور لیزینگی و در چارچوب های استاندارد در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار دهند.

    برچسب ها