عصر خودرو

زنگنه در اوپک

روسیه برای کاهش تولید نفت خود اعلام آمادگی کرده است

عصر بازار- منابع اوپک اعلام کردند: بیژن زنگنه در اجلاس رسمی اوپک گفت، روسیه آمادگی خود را برای کاهش تولید نفت خود اعلام کرده است.

روسیه برای کاهش تولید نفت خود اعلام آمادگی کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، منابع آگاه از داخل اوپک اعلام کردند که بیژن زنگنه در این اجلاس از اعلام آمادگی روسیه برای کاهش تولید نفت خود خبر داده است.

    پیش‌تر روسیه تنها با ثابت نگه داشتن سطح تولید خود در رقمی معین و نه با کاهش تولید موافقت کرده بود. اما زنگنه در این اجلاس گفت که در حال حاضر موضع روسیه تغییر کرده و این کشور آماده کاهش تولید نفت خود است. اجرای این تصمیم از سوی روسیه بستگی به موفقیت توافق اوپک دارد.

    هم‌اکنون اوپک در حال رایزنی برای کاهش 1 تا 1.2 میلیون بشکه‌ای مجموع تولید نفت خود است و به دنبال آن است در صورت نهایی شدن این توافق کشورهای نفتی غیر عضو اوپک نیز تولید نفت خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

    زنگنه در حاشیه این اجلاس نسبت به احتمال رسیدن اوپک به توافق ابراز امیدواری کرده است.

    هم‌اکنون اوپک در مجموع 33.6 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند که توافق کنونی قصد دارد، این رقم را به 32.5 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

    کل تولید نفت ایران هم‌اکنون 3.9 میلیون بشکه در روز بوده که زنگنه از امیدواری خود نسبت به رساندن این رقم به 4 میلیون بشکه در روز خبر داده است.

    زنگنه همچنین تأکید کرد: در صورت نهایی شدن توافق کنونی و همکاری کشورهای غیر عضو اوپک قیمت نفت از 50 دلار فراتر رفته اما همچنان زیر 70 دلاردر هر بشکه باقی خواهد ماند.

    وزیر نفت ایران همچنین تأکید کرد: این توافق برای مدت 6 ماه بوده اما زمان آن قابل تمدید می‌باشد.

    برچسب ها