عصر خودرو

رویترز گزارش داد

افزایش ۷ درصدی قیمت نفت در بازار جهانی

عصر بازار- با روشن‌تر شدن چشم‌اندازها نسبت به احتمال حصول توافق و اجماع در میان کشورهای عضو اوپک، قیمت نفت بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

افزایش ۷ درصدی قیمت نفت در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با تقویت چشم‌اندازها نسبت به احتمال حصول توافق در نشست امروز اوپک قیمت نفت افزایش چشم‌گیری را تجربه کرد.

    طی امروز قیمت نفت برنت دریای شمال بیشترین افزایش یک‌روزه خود را در 9 ماه گذشته تجربه کرد و با افزایش 3.52 دلاری به 50.84 دلار در هر بشکه افزایش یافت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمد‌یت آمریکا نیز با افزایش 3.31 دلاری  و عبور از 48 دلار به رقم  48.54 دلار دست یافت.

    طی ساعات گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک برای اجماع و توافق در راستای کاهش مجموع تولید نفت خود در وین اتریش تشکیل جلسه داده است.

    منابع آگاه از این اجلاس اعلام کردند: این کشورها در حال مذاکره برای کاهش بیش از انتظار تولید نفت خود هستند، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون مذاکرات حول کاهش 1.4 میلیون بشکه در روز در حال انجام است.

    این اقدام در راستای افزایش قیمت نفت و بهبود عوامل بازار صورت می‌گیرد، پیشتر مقامات کشورهای اوپکی از احتمال افزایش قیمت نفت به بالای 50 دلار در صورت نهایی شدن توافق خبر داده بودند که هم‌اکنون شاهد رسیدن قیمت نفت به مرز 50 دلار علی‌رغم نهایی شدن توافق هستیم.

    برچسب ها