عصر خودرو

حذف بیش از ۱۱۰۰ موقعیت شغلی در ایرباس

عصر بازار- گروه ایرباس در راستای برنامه کاهش هزینه‌ها که تحت آن، دفاتر مرکزی این شرکت با واحد هواپیماهای جت تجاری ادغام خمی شوند، حداکثر ۱۱۶۴ موقعیت شغلی را حذف خواهد کرد.

حذف بیش از ۱۱۰۰ موقعیت شغلی در ایرباس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایرباس که سازنده هواپیماهای سوپرجامبوی A380 و هواپیمای محبوب A320 است کاهش مشاغل را به گروه‌های کارگری خود اعلام کرد.

    ایرباس که در تولوز فرانسه مستقر است، در سپتامبر اعلام کرد: به منظور افزایش سودآوری قصد سازماندهی مجدد دارد. این شرکت در آن زمان از طرح‌هایش برای یکپارچه کردن وظایف دفاتر مرکزی رونمایی کرد با این همه درباره‌ تعداد مشاغلی که قرار است حذف شوند، توضیحی نداد.

    تام اندرز، مدیر عامل ایرباس اعلام کرد: سازماندهی مجدد صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت؛ تصمیم‌گیری را سریع‌تر کرده و شکاف سودآوری با رقیب آمریکایی این شرکت بوئینگ را کاهش خواهد داد.

    هر دو شرکت پس از رکوردهای بالایی که در فروش داشتند تلاش می‌کنند هواپیماهای بیشتری به مشتریانشان تحویل دهند.

    ایرباس که 136 هزار کارمند دارد، اعلام کرد: در راستای کامل کردن جابه‌جایی کارمندان دفاتر مرکزی خود از مراکز قبلی در پاریس و مونیخ به تولوز، 325 موقعیت شغلی را منتقل خواهد کرد. همچنین 320 موقعیت شغلی را برای کمک به دربرگیری فناوری دیجیتالی، ایجاد می‌کند.

    موقعیت‌های شغلی که حذف می‌شوند عمدتا در بخش دفتر و پشتیبانی ایرباس هستند و به اشکال مختلف از جمله خروج داوطلبانه، استخدام مجدد و بازنشستگی زودهنگام انجام خواهند شد. ایرباس امیدوار است‌ مذاکرات با اتحادیه‌های کارگری تا اواسط سال 2017 کامل شود. این شرکت هواپیماسازی اروپایی اعلام کرده است درباره هزینه‌های مربوط به سازماندهی مجدد اطلاعی ندارد.

    این ابتکار بخشی از کمپین چهارساله مدیر عامل ایرباس برای تغییر وضعیت کسب‌وکار به دنبال تلاش ناموفق برای ادغام با شرکت اسلحه سازی BAE Systems در سال 2012 است. پس از این‌که قرارداد مذکور با مخالفت دولت آلمان روبه‌رو شد، مدیر عامل ایرباس حمایت سهامداران برای ساختار جدیدی که تحت آن دخالت دولت‌های فرانسه، آلمان و اسپانیا در تصمیم‌گیری این شرکت کاهش پیدا می‌کند را به دست آورد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در راستای سازماندهی امسال فابریس برژیه که واحد هواپیماهای جت را اداره می‌کند، در سمت جدیدی به عنوان مدیر عملیاتی گروه فعالیت خواهد کرد که مسئول زنجیره تامین و سایر وظایف به منظور حمایت از یکپارچگی فعالیت‌های هواپیما و گروه است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو