عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

اگر ایران تولید نفت خود را در سطح پیش از تحریم‌ها تثبیت کند قابل قبول است

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان ساعاتی پیش از آغاز اجلاس اوپک در وین اعلام کرد اگر ایران تولید نفت خود را در سطح پیش از تحریم‌ها تثبیت کند قابل قبول است.

اگر ایران تولید نفت خود را در سطح پیش از تحریم‌ها تثبیت کند قابل قبول است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «خالد الفالح» وزیر انرژی و منابع معدنی عربستان ساعاتی پیش از برگزاری اجلاس اوپک اعلام کرد که اوپک در حال رسیدن به توافقی برای تثبیت تولید نفت است.

    امروز قرار است صد و هفتادمین نشست وزرای انرژی و نفت کشورهای عضو این سازمان برگزار شود، انتظار می‌رود در  این نشست بعد از 8 سال توافقی برای کم کردن و تثبیت تولید نفت ایجاد شود.

    اوپک در سپتامبر گذشته در الجزایر به توافقی دست یافته بود که به توافق الجزایر معروف شده و بر اساس آن قرار شده بود کشورهای عضو اوپک تولید نفت را به 32.5 و 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    در این نشست بر سهم هر کشور برای کاهش تولید مشخص نشده بود که انتظار می‌رود این تصمیم روز چهارشنبه (امروز) در نشست وین گرفته شود.

    در حالی که روز گذشته «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت پیش از سفر به وین گفته بود به نتیجه این اجلاس خوشبین است وزیر انرژی عربستان نیز تأکید کرده  که اگر ایران تولید نفت خود را در سطح پیش از تحریم‌ها تثبیت کند قابل قبول خواهد بود.

    اجلاس اوپک، امروز در وین اتریش برگزار می‌شود که مهمترین دستورکار آن «طرح کاهش تولید نفت» است؛ خوشبینی‌ها برای به نتیجه رسیدن و به تصویب رسیدن این طرح بسیار است. پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا تصویب آن را بسیار محتمل عنوان کرده بود.

    برچسب ها