عصر خودرو

واردات نفت آسیا از ایران در ماه اکتبر ۲ برابر شد

عصر بازار- ۴ کشور آسیایی وارد کننده نفت ایران در ماه گذشته میلادی به طور متوسط روزانه ۲ میلیون بشکه نفت از ایران دریافت کرده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

واردات نفت آسیا از ایران در ماه اکتبر ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، چهار کشور چین، هند، کره جنوبی و ژاپن ماه گذشته میلادی به طور متوسط در مجموع روزانه 1.99 میلیون بشکه در روز از ایران نفت وارد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 147.9 درصد افزایش داشته است. این میزان بیشترین واردات نفت از ایران در آسیا از سال 2010 تاکنون محسوب می‌شود.

    هند و چین در این مدت به طور متوسط روزانه 800 هزار بشکه در روز از ایران نفت دریافت کرده‌اند. این مسئله با برنامه ایران برای افزایش صادرات نفت و گاز خود تطابق کامل داشته است.

    تهران طی ماه‌های گذشته تلاش‌های جدی برای افزایش صادرات نفت و میعانات گازی خود صورت داده است.

    طی امروز وزارت بازرگانی ژاپن آمارهای واردات نفت از ایران در ماه اکتبر را منتشر کرد که از افزایش 32 درصدی واردات نفت از ایران نسبت به سال گذشته حکایت دارد. این کشور در این مدت به طور متوسط روزانه 202 هزار بشکه از ایران نفت دریافت کرده است.

    واردات نفت هند در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رسیدن به رقم حدود 800 هزار بشکه در روز چهار برابر شده است که بالاترین میزان طی 15 سال گذشته محسوب شده و از واردات نفت چین از ایران نیز فراتر رفته است.

    واردات نفت چین نیز از ایران نسبت به سال گذشته حدود 2 برابر شده و به 773 هزار بشکه در روز رسیده است.

    کره جنوبی نیز سومین مشتری نفت ایران محسوب می‌شود و واردات نفت این کشور نسبت به سال گذشته از ایران 73 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها