عصر خودرو

دومین دیدار در یک روز با وزیر نفت ایران

آخرین تلاش‌های وزیر انرژی الجزایر برای کاهش تولید اوپک

عصر بازار- وزیر انرژی و معادن الجزایر در آخرین تلاش‌ها برای ایجاد همگرایی در تصمیم اوپک، شامگاه سه‎شنبه به وقت وین برای دومین بار در طول یک روز با وزیر نفت ایران دیدار و گفت‎وگو کرد.

آخرین تلاش‌های وزیر انرژی الجزایر برای کاهش تولید اوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نورالدین بوطرفه شامگاه سه شنبه (نهم آذرماه) برای دیدار با بیژن زنگنه به محل اقامت وی در هتل کمپینسکی آمد، این برای دومین بار در یک روز مانده به صد و هفتاد و یکمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود که وزیر انرژی الجزایر با وزیر نفت ایران ملاقات کرد.

    وزیر انرژی و معادن الجزایر پس از خروج از محل اقامت زنگنه در هتل کمپینسکی شهر وین گفت: جلسه خوبی با وزیر نفت ایران داشتم، من خوشبین هستم.

    بوطرفه سومین وزیری است که پس از خوئیائومه لونگ، وزیر امور خارجه اکوادور و ایگناسیوس جونان، وزیر انرژی اندونزی برای دیدار و گفت‎وگو با زنگنه به محل اقامتش آمد.

    وزیر نفت امروز با مدیران ارشد شرکت فرانسوی توتال و واگیت آلکپروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل هم دیدار و گفت‎وگو داشت.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت که بعدازظهر دیروز وارد وین شد، در بدو ورود با وزیر انرژی و معادن الجزایر و الوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا در فرودگاه وین دیدار و گفت‎وگو کرد.

    وزیر انرژی و معادن الجزایر و وزیر نفت ونزوئلا پیش از حضور در وین، در مسکو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار داشتند که هنوز جزئیاتی از این دیدار منتشر نشد.

    وزیر نفت ایران به محض ورود به هتل محل اقامتش در فاصله درب ورودی تا آسانسور پاسخگوی سیل عظیمی از خبرنگاران بود: «ما سطح تولیدی را که در الجزایر درباره آن تصمیم گرفتیم، تغییر نمی‎دهیم.»

    نشست وزیران اوپک روز چهارشنبه (دهم آذر ماه) در وین برای نهایی کردن توافق الجزیره درباره کاهش تولید اعضای این سازمان به منظور بهبود قیمت‎های جهانی نفت برگزار می شود.

    بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهر ماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و 500 هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد و ایران، لیبی و نیجریه از این طرح معاف می شوند.

    برچسب ها