عصر خودرو

وزیر نفت کشورمان مطرح کرد؛

کشورهایی که تولیدشان افزایش یافته مسئولیت پذیرتر باشند

عصر بازار- وزیر نفت کشورمان گفت: کشورهای که تولیدشان را به دلیل تحریم ایران و اضطرارهای لیبی و نیجریه افزایش دادند باید نقش بیشتری در تنظیم بازار بر عهده گیرند.

کشورهایی که تولیدشان افزایش یافته مسئولیت پذیرتر باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه که جهت شرکت در اجلاس وزرای اوپک به وین سفر کرده است،  گفت: اگر روح اقتصادی بر نشست وزیران نفت و انرژی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حاکم باشد ما خیلی زود به نتیجه می رسیم اما اگر سیاست بخواهد تعیین کننده شود، تصمیم گیری دشوار می شود.

    وی افزود: کشورهایی که در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌هایی که بر علیه ما بوده است و اضطرارهایی که نیجریه و لیبی داشتند، توانستند ارقام تولید بالا و درآمدهای خوبی داشته باشند نقش بیشتری را در تنظیم بازار ایفا کنند. وزیر نفت تاکید کرد: در شرایطی که قرار است بازار به تعادل برسد به نظرم این کشورها باید نقش موثرتر و مسئولیت بیشتری را در تنظیم بازار نسبت به کسانی که در این دوره نتوانستند تولید کنند، بر عهده گیرند.

    نشست وزیران اوپک امروز،  چهارشنبه (دهم آذرماه) در وین برای نهایی کردن توافق الجزیره درباره کاهش تولید اعضای این سازمان به منظور بهبود قیمت‌های جهانی نفت برگزار شود که از سال 2014 به این سو نصف شده است.

    بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهرماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و 500 هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد و ایران، لیبی و نیجریه از این طرح معاف می شوند.

    برچسب ها